לא אפל ולא פייסבוק: הנה החברה שבאמת מפחידה את גוגל

"ביזנס אינסיידר": אמזון היא האיום הגדול ביותר על גוגל בשנים הקרובות

האתר "ביזנד אינסיידר" "מכתיר" את האויבת האמיתית של ענקית החיפוש גוגל . לא, לא מדובר בפייסבוק או באפל ואפילו לא במיקרוסופט. החברה שבגוגל באמת מפחדים ממנה היא אמזון , והכל קשור לחיפושים אחר מוצרים לקנייה.

"אמזון היא היריבה האמיתית של גוגל לשנים הבאות", כותבים ב"ביזנס אינסיידר". "גוגל היא חברת חיפוש אבל החיפושים שמהם היא באמת עושה כסף הם אלה שאנשים עושים לפני שהם קונים משהו ברשת. החיפושים הללו מהווים כ-20% מסך החיפושים של גוגל. שם נמצאות הפרסומות".

אז מה בדיוק מדאיג את גוגל? העובדה שהגולשים משתמשים פחות ופחות במנוע של גוגל כדי לחפש מוצרים לקנייה, ובמקום זאת הולכים ישירות למקום שממנו הם יכולים לקנות, למשל אמזון. העובדה שלאמזון יש אפליקציה מיוחדת בסמארטפונים שמאפשרת לאנשים לקנות ישירות ואילו לגוגל יש רק סרגל חיפוש בסמארטפונים, רק מעצימה את המגמה האמורה.

ויש גם נתונים התומכים בכך; לפי נתוני ComScore, החיפושים באמזון זינקו ב-73% בשנה האחרונה.

תארו לעצמכם מה יקרה אם הטאבלט קינדל והסמארטפון קינדל (מוצרים של אמזון) יתפסו תאוצה. ב"ביזנס אינסיידר" מגיעים למסקנה הבאה: "אם יש סמארטפון של קינדל, שנותן לך סרטים וספרים בחינם וגם משלוחים למוצרים בחינם, למה שבכלל תרצה לקנות במקום אחר חוץ מאמזון? לא תרצה. זו הסיבה שאמזון כמעט מחלקת בחינם את החומרה שלה. זו גם הסיבה שאמזון מפחידה את גוגל יותר מאפל או פייסבוק".