מכה קשה לאסד: סגנו, פארוק א-שרע ברח מסוריה וערק לירדן

לואי אל-מיקדד, דובר מטעם המורדים טען בראיון לרשת "אל-ערביה" כי ביחד עם א-שרע ערקו עוד שני בכירים בצבא הסורי ■ א-שרע, שהיה מקורב גם לאביו של נשיא סוריה, משמש כסגן הנשיא מאז שנת 2006

נמשך גל העריקות ממשטר אסד: גורם בכיר בקרב המורדים, מדווח הבוקר כי סגן הנשיא פארוק א-שרע ברח מסוריה, והוא כעת נמצא בירדן.

דובר מטעם המורדים, לואי אל-מיקדד, הוסיף בריאיון לתחנת הטלוויזיה "אל-ערביה": "יחד עם א-שרע ערקו עוד שני בכירים בצבא הסורי. הוא נעלם ליומיים אבל הוא יתראיין ברגע שיגיע למקום מבטחים בירדן". הדובר הוסיף כי משטרו של בשאר אסד רקם תכנית לפיה א-שרע ייעלם, ותכנן להאשים את המורדים ברציחתו.

א-שרע, שהיה מקורב גם לאביו של נשיא סוריה, משמש כסגן הנשיא מאז שנת 2006. קודם לכן שימש במשך כעשרים שנה כשר החוץ בממשלתו של חאפז אל-אסד.

יומיים לאחר ההשעיה מארגון מדינות האיסלאם סופגים שלטונות סוריה מהלומה נוספת: ראש הממשלה לשעבר, ריאד חיג'אב, שערק לפני שבועיים והצטרף לכוחות האופוזיציה - החל אמש בביקור בקטאר שבו ידון עם בכירי הנסיכות בדרכי הפעולה האפשריות לסייע למורדים הנאבקים למען הדחתו של בשאר אסד.

דוברו של חיג'אב, בעל המשרה הבכיר ביותר שערק לשורות האופוזיציה מאז החל המהומות בסוריה, לא נקב בשמותיהם של הבכירים שעמם יוועד - אך עם זאת, ציין כי ביקורו בקטאר תוכנן להימשך שלושה ימים. בתום הנסיעה הוא ישוב לירדן, שהעניקה לו מקלט עם הימלטותו משטח סוריה.

במקביל למהלך שמוביל חיג'אב, נמשכו גם היום התפתחויות במאבק בשטח. המורדים בסוריה דיווחו כי בשבוע האחרון קיבלו לידיהם 14 טילי כתף נגד מטוסים מסוג "סטינגר", מתוצרת ארצות הברית. בריאיון לרשת החדשות "אל-ערבייה" אמר איש אופוזיציה כי התחמושת הגיעה לידי עמיתיו במשלוח שעבר דרך שטח טורקיה - אך עם זאת, סירב לחשוף את זהות הגורם שהיה אחראי על ההעברה. עם זאת, רווחת ההערכה כי טורקיה או סעודיה היו מעורבות במימון רכישת הטילים והעברתם למתנגדיו של אסד.