פוטומדקס תבצע רכישה עצמית של עד 25 מ' ד' בשנה הקרובה

דולב רפאלי, מנכ"ל החברה: "אנחנו סובלים ממתקפת שורטים; מחיר המניה כיום לא משקף את ערך החברה, והוא חייב לעלות בטרם נבצע רכישות"

חברת האסתטיקה פוטומדקס (שמבוססת על מיזוג של רדיאנסי הישראלית לתוך פוטומדקס האמריקנית), הודיעה היום על רכישה של מניותיה בסכום של עד 25 מיליון דולר בשנה הקרובה. נכון לסוף הרבעון השני של 2012, לחברה יש 53 מיליון דולר בקופת המזומנים. בעקבות ההודעה עולה מניית החברה ב-4.8% והחברה נסחרת לפי שווי של כמיליארד שקל, בתל אביב ובנאסד"ק.

באפריל האחרון גייסה החברה 37 מיליון דולר מהציבור. לדבריה, מהלך זה לא נעשה משום מחסור בכסף אלא לשם פיזור ההחזקות שלה, ש-44% מהן עדיין נמצאות בידי בעלי עניין וחברי הדירקטוריון.

"4 מיליון מניות בשורט"

"אנחנו מעוניינים לרכוש מניות משום שאנחנו מאמינים שמחיר המניה לא משקף את ערך החברה", אמר היום מנכ"ל החברה דולב רפאלי במפגש עם משקיעים ישראלים, "לא נרצה לבצע עסקאות במחיר מניה כזה, וגם לא עסקאות על טהרת המזומן. לכן כרגע עדיף לנו לרכוש את המניות של עצמנו".

לדברי רפאלי, מחיר המניה הוא תולדה של הימור של שורטיסטים נגד החברה. "אנחנו מעריכים כי יש היום 4 מיליון מניות בשורט. ביום שישי האחרון 60% ממחזור המסחר היה במניות שורט, והוא היה מרוכז בחצי השעה האחרונה של היום".

דוחות פוטומדקס לרבעון השני של השנה התפרסמו ב-8 באוגוסט, והראו הכנסות של 58 מיליון דולר לרבעון ורווח של 4.2 מיליון דולר (9 מיליון בנטרול הוצאות חד פעמיות). החברה הציגה צמיחה בכל הפרמטרים ועקפה את התחזיות שהציבה לעצמה. פוטומדקס עברה גם את קונצנזוס האנליסטים לתחזית ההכנסות, אך לא עמדה בתחזית הרווח בעיקר בשל עלויות משפטיות חד פעמיות.

עוד הודיעה החברה כי הרבעון הבא יהיה דומה לרבעון הנוכחי, כלומר מעל לציפיות האנליסטים להכנסות. מאז פרסום הדוחות ירד מחיר המניה ב-20%. מאז ביצוע המיזוג היא ירדה ב-15% למרות שיפור בתוצאות ההכנסות והרווחיות בשני הרבעונים.

לדברי רפאלי "לשורטיסטים היו כמה תזות על החברה, וכולן התפוגגו. "הם חזו כי בעלי עניין ימכרו מניות ברגע שתשתחרר הנעילה עליהן, ואנחנו לא מכרנו אפילו מניה אחת", הוא אומר, "טענו שעלויות הליטיגציה יקברו את החברה, והנה הליטיגציה נגמרה ואנחנו עדיין רווחיים גם ברבעון שבו ספגנו את כל עלותה".

"לא מוצר אופנתי"

רפאלי מוסיף כי הייתה תזה נוספת שהתייחסה למוצר של פוטומדקס כאל "אופנה", ואף כאל כזה שלא באמת עובד, ומכאן בעל אורך נשימה קצר. רפאלי מסביר כי המוצר נמכר כבר חמש שנים, וכי בשנים האחרונות חל שיפור בשיעור ההחזרות של המוצר, שכיום עומד על פחות מ-20%.

לדבריו, ההחזרות, וכן חוות הדעת השליליות המופיעות לעיתים באתרי האינטרנט, נובעות מציפיות לא נכונות. "אנשים קונים את המוצר וחושבים שעם העברת כרטיס האשראי, הבעיה שלהם תיפטר". לדבריו, המוצר לא תמיד יסיר את כל השיער, ולא לצמיתות, אך בשימוש נכון ועל פי הציפיות לקוחות רבים משיגים תוצאה שהם מרוצים ממנה.

לחברה יש גם מוצרים נוספים, חלקם פיתוחים של רדיאנסי, כמו מוצר לטיפול באקנה שלדברי רפאלי משיג תוצאות תוך יום אחד; ומוצרים של פוטומדקס עצמה, כמו טיפול בפסוריאזיס וטיפול בנזקי השמש, שעוברים שינויים מפליגים במערך השיווק שלהם. "מאז המיזוג הספקנו להפוך את פוטומדקס מחברה מפסידה לרווחית, גם אם עוד לא הגענו לרמות של רדיאנסי ההיסטורית", אומר רפאלי.