אפל נסחרת בשווי שוק הגדול בהיסטוריה - 623 מיליארד ד'

מניית אפל טיפסה אמש ב-2.6% לשיא חדש של 665.1 דולר וסיימה את יום המסחר עם שווי השוק הגדול שתועד אי פעם ■ השיא הקודם היה שייך למיקרוסופט שנסחרה ב-1999 בשווי של 618.9 מ' ד'

פחות משנה לאחר שענקית האנרגיה אקסון מובייל שברה את "שיא העולם" בתור החברה עם השווי שוק הגדול בעולם, אפל הצליחה אמש להיכנס לספר השיאים כאשר הפכה להיות החברה עם השווי שוק הגדול בהיסטוריה.

מניית אפל טיפסה אמש ב-2.6% לשיא חדש של 665.1 דולר וסיימה את יום המסחר עם שווי שוק עצום של 623.5 מיליארד דולר, כאמור השווי שוק הגדול ביותר. בכך, החברה עקפה את השיא הקודם שרשמה ענקית טכנולוגיה אחרת -מיקרוסופט שנסחרה בשיאה בשווי שוק של 618.9 מיליארד דולר, לפני כ-12 שנה.

נראה כי אין דבר שיכול לגרום למניית אפל לרדת בתקופה זו, שכן היא נמצאת במהלך עליות רצוף במשך 3 החודשים האחרונים, שנתמך בעיקר ע"י הציפיות לגרסת האייפון 5, אותה אמורה החברה להשיק בעוד פחות מחודש.

אומנם אפל לא עקפה את תחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בהכנסות, בדוחות הרבעוניים שפרסמה לפני כחודש, עניין שהבהיל מעט את המשקיעים, אך בסופו של דבר הם התעשתו והתמקדו בהשקות הצפויות של האייפון והאייפד החדשים.

כעת, השאלות שעומדות על הפרק הן האם אפל תצליח להחזיק מעמד לאורך זמן במחיר ובשווי שבהן היא נסחרת? והאם החברה תאכזב את המשקיעים ותשיק מוצרים פושרים שלא יעמדו בתחרות הגואה בסקטור?

כדי להשיב על שאלות אלו זו יש לחכות ולהמתין לתוצאות משפטי "מלחמת הפטנטים" שענקית הטכנולוגיה מנהלת מול סמסונג. במקרה שאפל תזכה במשפט, מומחים רבים מציינים כי העניין יחייב את מתחרותיה להיות יותר יצירתיות.

עניין נוסף שיש לשקול הוא האם ההשקה המתוכננת של האפל טי.וי, מוצר שאמור להיות אחד ממנועי הצמיחה העתידיים של החברה, תהיה תואמת לציפיות הגדולות של המשקיעים והלקוחות, או שמא החברה לא תצליח להפתיע בכל הנוגע לטכנולוגיה פורצת דרך חדשה.