בסיטי מזהירים: "ספטמבר השחור" של שוק המניות בפתח

טוביאס לבקוביץ', אסטרטג המניות והמנתח הטכני הראשי של בנק ההשקעות סיטי: "הרבעון השלישי הוא בדרך כלל צפוי פחות מרבעונים אחרים"

טוביאס לבקוביץ', אסטרטג המניות והמנתח הטכני הראשי של בנק ההשקעות סיטי, מזהיר כי מבחינה היסטורית חודש ספטמבר הוא חודש "חלש" בשוק המניות, ומציין כי לאור המחזורים הנמוכים בבורסות והצניחה במדד ה-VIX ("מדד הפחד"), ייתכן ומגמה העלייה באחרונה בשווקים עלולה להתהפך.

"מבחינה היסטורית, ספטמבר הוא לא החודש של שוק המניות", כותב טוביאס במזכר ללקוחותיו, ומציין כי ב-60 השנים האחרונות (להוציא שנתיים ספציפיות), חודש ספטמבר היה הגרוע ביותר עבור שוקי המניות.

כיצד ניתן להסביר את הופעה? "אולי כיוון שהרבעון השלישי הוא בדרך כלל צפוי פחות מרבעונים אחרים לאור חופשות הקיץ אשר גוררות שינויים בצריכה ובכלכלה הריאלית בארה"ב ואירופה, והופכות למעשה את הכלכלה לתלויה בעיקר בחודש עד חודש וחצי של פעילות".

בטווח הקצר, סבור לבקוביץ' כי מדד ה-S&P500 יגיע לרמה של 1,425 נקודות ולאחר מכן יחצה גם את רף ה-1,500 נקודות (תוך שהוא משלים, למעשה, זינוק של כ-6% מרמתו הנוכחית) - אולם מבהיר: "כדי שזה יקרה, אנו זקוקים לתוצאות טובות בבחירות לארה"ב", וסירב לפרט למה כוונתו.