מניית היום: מזנקת ב-6% על רקע הסכם שת"פ בגרמניה

בית ההשקעות "מקסים" עדכן את סקירתו על פלוריסטם - משאיר המלצת קנייה של 8 דולר בתוך 12 חודשים

מניית חברת הביומד פלוריסטם ממשיכה לרשום תנודתיות גבוהה כמעט מדי יום בבורסה. והיום, הכיוון למעלה.

פלוריסטם הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם לחמש שנות מחקר משותף עם מרכז ברלין ברנדנבורג לרפואה משקמת באוניברסיטת צ'ריטה לרפואה בברלין. הסכם זה ממשיך למעשה את שיתוף הפעולה המקורי בין הגופים, שנחתם בשנת 2007 ונועד לאפשר בין היתר להתקדם לעבר התחלת ניסוי קליני שלב 1-2 בטיפול בפגיעות שרירים באמצעות הזרקת תאי גזע מהשלייה.

במהלך חמש השנים הקרובות ישתפו הצדדים פעולה בהוצאה לפועל של הניסויים הקליניים הנ"ל, לצד בחינה של אפשרויות טיפול נוספות בתאי גזע מהשלייה, למגוון אינדיקציות.

בחמש השנים האחרונות, פלוריסטם ומרכז ברלין שיתפו פעולה במגוון של התוויות, תוך שימוש בתאי הגזע מהשלייה (PLX) של פלוריסטם, לרבות התוויות נוירולוגיות כגון טרשת נפוצה, התוויות טיפול לבבי כמו קרדיומיופתיה דלקתית, ומחקר אימונולוגי מקיף עבור התוכניות הקליניות של פלוריסטם בתחום מחלת עורקים היקפית שכעת נכנסות למחקרי שלב II ופונות לשוק גלובלי של 16.5 מיליארד דולר.

במשך חמש השנים האחרונות, ובין היתר הודות לשיתוף פעולה זה, פלוריסטם השיגה התקדמות משמעותית בהתוויות קרדיווסקולריות, לרבות מחלת לב איסכמית ואי-ספיקת לב דיאסטולית, אשר כבר נבדקו במסגרת ניסויים פרה-קליניים. התוויות קרדיווסקולריות אלה מייצגות שוק גלובלי בשווי משוער של 24 מיליארד דולר.

בתחילת החודש הודיעה פלוריסטם שקיבלה את אישור מכון פול ארליך הגרמני, הרשות הרגולטורית בגרמניה, להתחיל בניסוי קליני שלב I/II בתאי גזע מהשלייה (PLX) בטיפול בפגיעות שרירים שנגרמו כתוצאה מניתוח החלפת מפרק ירך. הניסוי יבדוק את בטיחות ויעילות הטיפול. פגיעות בשריר הן תופעת לוואי נפוצה של ניתוחי החלפת מפרק ירך ששכיחותם הולכת וגוברת באירופה ובעולם המפותח. באיחוד האירופי מבוצעים כ-150 ניתוחים כאלה לכל 100,000 בני אדם. מספר הניתוחים עלה בכשליש בין השנים 1998-2008 באיחוד האירופי לבדו. לפי ההערכות, בארצות הברית נערכים כ-300 אלף ניתוחי החלפת מפרק ירך מלאים או חלקיים מדי שנה.

מנכ"ל פלוריסטם, זמי אברמן, אמר היום: "הודות לשיתוף הפעולה שלנו עד כה, העצמנו והרחבנו את ההגנות הפטנטיות וסל המוצרים שלנו. תאי ה-PLX שלנו עשויים להיות המפתח למספר טיפולים משקמים והעבודה עם אחד מהמוסדות המובילים בעולם בתחום הרפואה המשקמת חשובה מאוד בעבורנו. אנו מצפים בקוצר רוח להתפתחויות נוספות בהתוויות בהן כבר ביצענו ניסויים פרה-קליניים וכמו כן לתגליות באינדיקציות חדשות".

פלוריסטם פיתחה טכנולוגיה ייחודית לריפוי משקם באמצעות תאי גזע שנלקחים מן השליה. החברה פיתחה סביבה טבעית ותלת ממדית לגידול התאים ומאפשרת להם להתרבות בתנאי גידול הדומים לתנאים שבגוף. התאים הללו מוזרקים לגוף החולה, מפרישים חומרים המעודדים פעילות של התחדשות כלי דם ומשמשים לריפוי מחלות כלי דם ומחלות ממאירות.

בין האפליקציות שבהן מתמקדת החברה: טיפול בהיצרות עורקים בגפיים תחתונות האופיינית לחולי סוכרת ולמעשנים כבדים ותרופה למחלת לחץ הדם הפנים ריאתי.

המלצת "קניה" עם מחיר יעד של 8 דולר

במקביל, בית ההשקעות "מקסים" עדכן את סקירתו על פלוריסטם, בעקבות הודעה של החברה על קבלת אישור הרשויות בהודו להתחיל שלב שני של ניסוי קליני בתרופת יתום למחלת ברגר. בית ההשקעות משאיר המלצת קנייה של 8 דולר בתוך 12 חודשים, וקובע כי מחלת ברגר פותחת בפני פלוריסטם שוק גדול, במיוחד בהודו.

בדוח נכתב כי "מחלת ברגר פוגעת באחד מתוך 10,000 חולים באיחוד האירופי או בארה"ב, אבל בהודו שכיחותה גבוהה הרבה יותר. לפי ההערכות המחלה פוגעת ב-45-63% מהחולים הסובלים מטרשת עורקים. המחלה פוגעת במעשנים ובהודו העישון נפוץ. טרשת עורקים פוגעת בכ-20 מיליון אנשים בהודו, כלומר כ-11 מיליון הודים סובלים ממחלת ברגר".