מנכ"ל מודיעין ל"גלובס": "אין הצדקה לירידות במניות"

(עדכון) - מניית הכשרה אנרגיה צונחת 6.8% בבורסה, מודיעין נופלת 6.5% ■ מנכ"ל מודיעין רון מאור בשיחה עם "גלובס": "אין הצדקה לירידות במניה, הכל שמועות לא מבוססות. קידוח 'מירה' מתקדם כמתוכנן"

מניות מודיעין והכשרה אנרגיה צונחות היום במהלך המסחר בבורסה, ככל הנראה על רקע שמועות בשוק ההון בנוגע לתקלה נוספת בקידוח של שתי השותפויות בשדה "מירה".

בשיחה עם "גלובס" אומר רון מאור, מנכ"ל מודיעין, כי "בקידוח אין שום תקלה והוא מתנהל כמו שמתוכנן, אנחנו מתקדמים לפי התוכניות ומתכננים להשלים אותו במהלך השבוע הראשון של ספטמבר. אני לא רואה שום צידוק או הסבר הגיוני לרכבת השדים הזאת".

- אולי יש חששות שתקציב הקידוח ימשיך לגדול.

"יכולים להיות כל מיני חששות. אבל כמו שאמרתי נכון לעכשיו אנחנו עומדים רק אחרי מה שדיווחנו. כרגע כל התכנית היא בדיוק כמו שדיווחנו".

- אז מה צפוי בהמשך?

"אם נראה שבקידוח יש סימני גז או נפט, שזה יקרה בסמוך לשבוע הראשון של ספטמבר, אז בהתאם לתוצאות אנחנו הולכים למבחני הפקה ולאחר מכן היעד של האסדה הוא להמשיך באופן ישיר לקידוח ב'שרה'".

- אז בשורה התחתונה אתה אומר שאין שום הצדקה לירידות החדות.

"נכון. לשוק יש לפעמים תובנות משלו אבל אין מצידנו שום דבר חדש או התפתחות שלילית. הכל מתקדם לפי התכנון".

הכשרה אנרגיה מתלוננת על פרסומים מטעים

בתוך כך, אוהד מראני , מנכ"ל חברת הכשרה אנרגיה, רכש 230 אלף מניות הכשרה כצעד אמון בחברה וברישיונות מירה ושרה לחיפוש גז טבעי ונפט. המניות נרכשו בשער של 34.5 אג' ליחידה כך שבסך הכל השקיע מראני כ-80 אלף שקל.

מאוחר יותר היום שיגרה הכשרה אנרגיה פנייה ששלחה לרשות לניירות ערך ובה "תלונה ובקשה לפתוח בחקירה בענין המסחר בניירות הערך של החברה, וזאת על רקע ידיעות עלומות ללא שם כתב המתפרסמות באמצעי התקשורת בשם "גורמים בכירים" או "מקורבים", אודות התקדמות קידוח מירה- 1 המבוצע בימים אלה, וכל זאת מבלי לפנות לקבל את תגובות השותפות בקידוח".

"ידיעות אלה אינן מבוססות, אין להן כל קשר למצב הקידוח בפועל, ונראה לכאורה שכל מטרתן להשפיע באופן דרמטי על מחירי ניירות הערך של מרשתנו - מטרה שעל פי התנודות במחירי ניירות הערך כאמור אכן מושגת, ופוגעת, פגיעה קשה, במחזיקי ניירות הערך כאמור". לשון מכתב עורכי הדין של הכשרה אנרגיה לרשות לניירות ערך.

תקציב הקידוח גדל

ב-5 באוגוסט דיווחו הכשרה אנרגיה ומודיעין , השותפות בקידוחי "מירה" ו"שרה", על קשיים בקידוח "מירה-1", כפי שנודע להן ממפעילת הקידוח, חברת GGR המחזיקה ב-5% מהזכויות בקידוח. על פי הדיווח, צינורות הקדיחה נתפסו בבור הקידוח באופן שלא ניתן היה להמשיך את הקידוח במתווה המקורי שלו. לפיכך, לאחר דיון בין השותפים, החליטה GGR להמשיך בביצוע הקידוח למטרת הגז באמצעות שימוש בטכניקה של קדיחה בסטייה.

על פי בקשת GGR, אישרו השותפים הגדלת תקציב הקידוח ברישיון ב-4 מיליון דולר נוספים, והארכת המשך הקידוח ב-7 ימים. בנוסף, הודיעה GGR לשותפים כי היא בוחנת את ההשלכות של התקלה על הקידוח למטרת הנפט, לרבות בחינת דרכים שיאפשרו להגיע גם למטרה זו. בעקבות הדיווח אז נרשמו מספר ימים של ירידות חדות ביחידות ההשתתפות.

רישיונות "שרה" ו"מירה" ממוקמים בים התיכון, כ-80 ק"מ מערבית לחופי חדרה, ודרומית לתגליות "תמר" ו"דלית". שטח כל אחד מהרישיונות מסתכם בכ-400 קמ"ר. עפ"י דוח משאבים פרוספקטיביים שהוכן ע"י NSAI (מעריך רזרבות בינ"ל, מומחה ובלתי תלוי), ממוצע פוטנציאל עתודות הגז והנפט ברישיונות מסתכם בכ-6.5 TCF גז טבעי ובלמעלה מ-150 מיליון חביות נפט בהסתברות גיאולוגית משוקללת של 54% ו-18%, בהתאמה.