תשובה ויתר על סעיף "כיסא המפלט" בהסדר דלק נדל"ן

לאור זאת, הוא יהיה מחויב להזרים לחברה 250 מיליון שקל ב-5 השנים הקרובות, גם היא תגיע לחדלות פירעון

דחייה נוספת בהכרעה לגבי הסדר החוב שמציע יצחק תשובה בדלק נדל"ן. בעיצומו של תהליך ההצבעה על מתווה ההסדר, שהחל שלשום ואמור היה להסתיים היום, פורסם לפנות בוקר מתווה הסדר חדש, שבו מוותר בעל השליטה תשובה על סעיף "כיסא המפלט". מדובר בהתחייבות של בעל השליטה להזרים לחברה 250 מיליון שקל במשך חמש השנים הקרובות, גם אם החברה תיכנס להליך של חדלות פירעון.

מחזיקי האג"ח חששו מהפטור שניתן לתשובה במקרה שהחברה תאבד את אחד משני נכסיה בבריטניה - פורטפוליו החניונים (NCP) או מגדלי המשרדים בקינגהאם, שאותם מבקשת החברה להפוך למגורי יוקרה. הפטור בוטל, אך תשובה דאג לטובתו שיצוין, כי "ביצוע עסקת בקינגהאם ושמירה על פורטפוליו החניונים עד 31.12.2012 מהווים תנאי מתלה לכניסתו לתוקף של הסדר החוב".

מהלך זה מגביר, על פי ההערכות, את הסיכויים שמחזיקי האג"ח יכריעו בעד הסדר החוב. חברות הביטוח מנורה מבטחים והראל, החברות בנציגות האג"ח מסדרה ה', ממליצות להצביע בעד המתווה החדש.

רגע האמת

המו"מ של דלק נדל"ן עם מחזיקי האג"ח שלה (חוב בהיקף של 2.1 מיליארד שקל) החל לפני שנה. לאחר אינספור עליות ומורדות דומה שהגיע רגע האמת ויש לבחור בין הסדר חוב הכולל תספורת של לפחות 60% לבין פירוק שישאיר את מחזיקי האג"ח עם אחוזים בודדים מהחוב.

מחזיקי האג"ח טענו עד היום, כי תשובה לא נתן את הסכמתו להסדר החוב בכתב, אך במתווה שפורסם הפעם חתימת בעל השליטה מתנוססת בעמוד 224. המתווה החדש והמתוקן של הסדר החוב נחתם עם נציגות אג"ח ה' (חוב של כ-1.4 מיליארד שקל) לאחר מו"מ ארוך ומתיש. ביהמ"ש נענה היום (ד') לבקשת החברה, לדחות עד מחר את מועד ההצבעה. ביום שני הקרוב, 27 באוגוסט, תתקיים אסיפת נושים משותפת לשלוש סדרות האג"ח של החברה, וב-2 בספטמבר יתקיים דיון בנושא בביהמ"ש.

הדיונים על המתווה החדש התקיימו במשרדי דלק נדל"ן . את החברה מייצג המנכ"ל ערן מיטל; את תשובה מייצג יד ימינו עידן וולס; ומחזיקי האג"ח מיוצגים על ידי משרד עוה"ד קליר-בנימיני.

עו"ד גיא גיסין, המייצג את סדרה כ"ה (חוב של כ-600 מיליון שקל), מבקש מדלק נדל"ן לפרסם הערכות שווי חדשות לשווי חבילת התגמול של מחזיקי האג"ח בהתאם למתווה החדש.