הוט נפלה - ופטריק דרהי מעוניין למחוק אותה מהבורסה

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר, דש ברוקראז': "הצעת רכש למלוא אחזקות הציבור במחיר נמוך. היינו מצפים למחיר גבוה יותר מקול לאור העובדה שתהיה כאן מחיקה מלאה ממסחר, אבל כנראה שזו רק נקודת פתיחה למו"מ"

פטרי דרהי, בעל השליטה בחברת הוט (באמצעות חברת "קול" שבבעלותו) מציע לרכוש את מניות הוט שבידי הציבור. כיום מחזיק דרהי 69.25% ממניות הוט כך שמדובר בהצעת רכש לכ-31% מהמניות.

נציין כי בחצי השנה האחרונה צנחה מניית הוט ב-21% ובשנה האחרונה בכ-33%.

הוט דיווחה הבוקר לבורסה כי דירקטוריון החברה קיבל ביום חמישי האחרון פניה מדרהי. בפניה נאמר, בין השאר, כי "במהלך החודשים האחרונים נראו שינויים משמעותיים בתעשיית הטלקומוניקציה והמדיה, אשר אופיינו בסביבה תחרותית רבה יותר ובשינויים רגולטורים מהותיים. התעשייה עומדת בפני רגולציה חדשה היוצרת אי-ודאות בנוגע למתווה התחרותי של השוק בתקופת זמן קצרה עד בינונית. שינויים אחרונים אלו השפיעו רבות על תפיסתם של משקיעים את התחום ואת הוט כתוצאה מכך. אנו מאמינים ששינויים אלו מגלמים הזדמנות בעבור קול, אך גם סיכונים רבים אשר ניתן יהיה לטפל בהם בצורה טובה יותר בהקשר של סביבה פרטית".

ובהמשך: "הננו מתכבדים לפנות אליכם בהצעה זו לרכישת כל המניות המוקצות בהוט שאינן מוחזקות כיום על-ידי קול כמפורט להלן. הצעתנו הינה להשלים את העסקה בעבור מחיר למניית הוט השווה ל-37 שקל, אשר ישולם במזומן. מחיר הרכישה משקף שווי חברה להוט של כ-2.7 מיליארד שקל בקירוב. כמו כן, מחיר הרכישה מגלם פרמיה בגובה 12.5% מעל למחיר הסגירה הממוצע של הוט בימי המסחר בחודש הקלנדרי שהסתיים לפני מועד הגשת הצעה זו, כמו גם הזדמנות מושכת לנזילות בעבור בעלי המניות של הוט (בפרט לנוכח הנזילות המוגבלת של מניות הוט)".

"אנו מאמינים שהעסקה תטיב עם הוט, כמו גם עם בעלי מניותיה מהציבור, ואנו נקבל בברכה את ההזדמנות להציג את הרציונלים לעסקה בפני דירקטוריון הוט, או, במקרה ותבחר הוט להקים ועדת עצמאית לבחינת העסקה בעבור הוט, בפני ועדה זו, לדון בהצעה זו בפירוט נרחב יותר ולהשיב על כל שאלות שיהיו לכם או ליועציכם, ככל שתתעוררנה".

בחברת "קול" מבקשים לבנות את העסקה כמיזוג משולש הופכי סטטוטורי תחת חוק החברות הישראלי, באמצעות חברה חדשה שתוקם במטרה היחידה לאפשר את העסקה, וזאת מתוך כוונה לחתום על הסכם מיזוג מחייב, אשר יכלול מצגים, התחייבויות ותנאים להשלמת העסקה, כמקובל, בהקדם האפשרי.

ב"קול" צופים כי העסקה תושלם בתוך 30 יום ממועד האישור הדרוש של בעלי המניות של הוט לביצוע העסקה, בכפוף להשלמת כל התנאים המקובלים והרגילים להשלמת העסקה.

חברת הוט דיווחה לאחרונה כי השלימה גיוס של יותר מ-250 אלף מנויים לפעילות הסלולר שלה, 142 אלף מתוכם ברבעון השני, והיתר מאז סוף הרבעון ועד היום. ואולם, בשלב זה לפחות, צמיחת הפעילות הסלולרית, השקת הרשת הסלולרית וההשקעות לפיתוחה גובות מחיר יקר בשורת הרווח ותוצאותיה העסקיות של הוט - כך עולה מדוחות הרבעון השני של הוט. בשורה התחתונה, רווחיה הרבעוניים של הוט נמחקו כמעט כליל, וצנחו מ-78 ל-4 מיליון שקל בלבד. את המחצית הראשונה של 2012 סיכמה הוט עם צניחה של 60% ברווח, ל-63 מיליון שקל.

תגובות אנליסטים: המחיר נמוך, צפוי שיפור בהצעה

צחי אברהם, אנליסט תקשורת וטכנולוגיה בכלל פיננסים, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "הדרך עוד ארוכה למחיקה מהמסחר. הם יצטרכו להגיע להסכם עם שורה של משקיעים, מוסדיים וגם ותיקים, וגם להסכם עם בעלי האג"ח של קול. בסופו של דבר מזווית ההסתכלות של דרהי הוא עושה מהלך רחב, הוא מנצל את המחיר הזול של הוט. השוק כרגע נותן תמחור חסר את התשתיות של הוט שמאפשרים לה להתבדל מול המתחרים, וגם את תחום הסלולר שבו רואים השקה מאוד מוצלחת, גיוס ממוצע של כ-80 אלף בחודש. הם כנראה יגיעו לכמיליון מנויים לפני סוף 2013".

- אתה חושב שהמחיר של ההצעה נמוך מדי?

"כן. אני מאמין שאם העסקה תיסגר והוט תימחק מהמסחר זה יהיה עם קידומת 4 למניה. כלומר 40 שקל למניה לפחות".

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר, דש ברוקראז', מציין כי "הצעת רכש למלוא אחזקות הציבור במחיר נמוך לטעמנו. אנו טוענים זמן רב כי החברה תוכל לפעול טוב יותר כחברה פרטית, נוכח האתגרים הפנימיים במיזוג והפיכתה לקבוצת תקשורת מלאה ונוכח התנאים החיצוניים בשוק התקשורת כולו. בפניה לדירקטוריון החברה, קול מאמינה כי קיימות הזדמנויות עבור קול אך גם סיכונים רבים שטוב יהיה לטפל בהם במסגרת חברה פרטית - זהו לטעמנו הצעד הנכון, בוודאי לאור רמת הסחירות והשקיפות הנמוכה. מאידך, מחיר ההצעה (37 שקל) גורם קצת לאי - נוחות מאחר וחלפו רק שבועות מעטים מאז קנתה הוט מניות מהציבור במחיר של 38 שקל למניה. היינו מצפים למחיר גבוה יותר מקול לאור העובדה שתהיה כאן מחיקה מלאה ממסחר, אבל כנראה שזו רק נקודת פתיחה למו"מ".