מונטי ומרקל יפגשו היום; תשואות אג"ח איטליה ב-5.7%

ראש ממשלת איטליה יפגוש היום בקנצלרית הגרמנית, וינסה לשכנעה לאשר רכישות אג"ח על ידי קרן הייצוב האירופאית הקבועה ■ תשואות אג"ח איטליה יורדות היום על רקע הנפקה מוצלחת

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי, צפוי לפגוש היום (ד') בברלין בקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, בניסיון להפציר בה לאשר באמנת קרן הייצוב האירופאית הקבועה (ESM) אפשרות לרכישות אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה ה"חייבות", דוגמת איטליה וספרד.

בתוך כך, תשואות אג"ח איטליה ל-10 שנים יורדות היום בכ-0.3% ל-5.71%. זאת, על רקע הנפקת אג"ח של משרד האוצר האיטלקי, אשר הנפיק היום איגרות חוב ל-6 חודשים, בריבית נמוכה בהשוואה להנפקה קודמת.

מונטי, צפוי לפגוש היום במרקל, במטרה לשכנע אותה לאשר רכישות אג"ח על ידי ה-ESM, אשר הפרלמנט הגרמני כבר אישר את השתתפות ממשלת גרמניה במינופה - כאשר תרומתה של גרמניה לקרן תסתכם ביותר מ-30% מסך המימון שלה. ב-12 בספטמבר, נזכיר, צפוי בימה"ש העליון לאשר (או לדחות) סופית את המהלך, ולבכך להביא לכינונה של הקרן.

מונטי מעוניין בהורדת עלויות החוב של איטליה וספרד, בכדי למנוע את הצורך לחלצן בדומה ליוון, פורטוגל ואירלנד - וזאת, בעוד הממשלה הספרדית צפויה להנפיק אג"ח בהיקף של 21 מיליארד אירו, רק ביומיים הקרובים.