כלכלת סין ממשיכה לדשדש: מדד מנהלי הרכש צנח ל-49.2 נק'

הנתונים שפורסמו מגבירים את הלחץ על ראש הממשלה וון ג'יאבאו לבצע צעדים מרחיבים נוספים כדי לעצור את ההאטה הכלכלית ■ זאת, בהתאם להצהרותיו המתייחסים לצעדים שבכוונת הממשל לנקוט כדי לעודד את הצמיחה

נתוני ייצור שפורסמו בסין מצביעים על כך שההאטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ממעמיקה עוד יותר. מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט הצביע על קריאה של 49.2 נקודות, לעומת 50.1 נקודות בחודש יולי, כך לפי נתונים שפרסמה הלמ"ס הסינית.

נציין כי קריאה של מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות כלכלית, בעוד קריאה של מתחת לרמה זו מעידה על התכווצות בפעילות הכלכלית.

בתוך כך, בעקבות ההאטה הכלכלית המתמשכת בסין ובשל הנתונים השליליים שפורסמו החודש, בנק ההשקעות Australia & New Zealand Banking Group, חותך את תחזית הצמיחה של הענקית הסינית ל-2012.

כמו כן, הנתונים שפורסמו היום, מגבירים את הלחץ על ראש הממשלה וון ג'יאבאו לבצע צעדים מרחיבים נוספים כדי לעצור את ההאטה הכלכלית. זאת, בהתאם להצהרותיו המתייחסים לצעדים שבכוונת הממשל לנקוט כדי לעודד את הצמיחה. אולם, שיעור אבטלה של יותר מ-8% בארה"ב והדעיכה המתמשכת בפעילות הכלכלית בגוש האירו, עשויים לכרסם עוד יותר בפעילות הייצוא והייצור הסינית.

מומחים ואנליסטים, מציינים כי הממשלה הנוכחית אינה מעוניינת להעביר לממשלה הקומוניסטית הבאה כלכלה מדשדשת הנמצאת בסכנה של נחיתה קשה, כך שאנשי הממשל הנוכחיים יעשו הכל כדי לעודד את הצמיחה.