בקשה לתביעה ייצוגית נגד גולן טלקום ב-3.72 מיליון שקל

התובע טוען ל"הטעיית צרכנים והפרת חוזה התקשרות" מצד גולן טלקום, שגבתה לכאורה דמי מנוי מלקוחותיה - למרות שבפועל טרם חיברה אותם לשירותי הסלולר

02/09/2012, 16:11
מיכאל גולן / צלם: תמר מצפי
מיכאל גולן / צלם: תמר מצפי

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך 3.72 מיליון שקל נגד מפעילת הסלולר החדשה גולן טלקום, בגין "הטעיית צרכנים חמורה והפרת חוזה התקשרות".

התובעים טוענים כי גולן טלקום גבתה דמי מנוי חודשיים מלקוחותיה, למרות שבפועל עדיין לא חיברה אותם לשירותי הסלולר. מדובר על תקופה של חודשיים וחצי - מ-14 במאי ועד 30 ביולי.

כשגולן טלקום נכנסה מוקדם יותר השנה לשוק הסלולר כשחקן חדש, היא צירפה מנויים חדשים על-ידי מכירת כרטיס SIM בעלות חד-פעמית של 39 שקל, שרק לאחר קבלתו בדואר והפעלתו דרך אתר האינטרנט שלה, הלקוח יכל להתחיל להשתמש בשירותי הסלולר של החברה.

בעקבות עניינים ביורוקרטיים וטכניים, וגם מקשיים שהערימו עליה מפעילות הסלולר הוותיקות בתחילת דרכה, גולן טלקום לא עמדה בעומס, וחיבור המנויים החדשים התעכב.

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.
התובע, אדם פרטי, מבקש מבית המשפט, באמצעות עורכי הדין דב וינרוט ועמית חדד ממשרד ד"ר י' וינרוט ושות', לצרף לתביעה את כל לקוחות החברה שהתקשרו עמה בתקופה הנ"ל, ושחויבו בדמי מנוי חודשיים עוד בטרם הפעילו את ה-SIM.

לטענת התביעה, גולן טלקום אמורה הייתה להתחיל בחיוב החודשי רק לאחר הפעלת כרטיס ה-SIM, ולא כפי שעשתה - לאחר 30 יום משליחת הכרטיס בדואר.

כן לפי התביעה, גולן טלקום שינתה את חוזה ההתקשרות עם לקוחותיה מתאריך 30 ביולי, ובו כתבה כי ההתקשרות תחל רק עם הפעלת כרטיס ה-SIM או בתוך 30 יום ממשלוח הכרטיס בדואר. בתקופה האמורה הסעיף הזה עוד לא היה כתוב בחוזה עם גולן, ומכאן הבקשה לייצוגית.

התובע קיבל את כרטיס ה-SIM מהחברה בתחילת יולי ובחר שלא להפעילו מיד באתר האינטרנט, מחשש לטיב השירות של המפעילה הסלולרית החדשה. למרות זאת, לאחר חודש הלקוח חויב בדמי שימוש של 99 שקל עבור יולי-אוגוסט, ובסך-הכול ב-198 שקל. כשפנה לגולן טלקום וביקש הסבר, נמסר לו כי החברה פועלת לפי החוזה.

התובע מבקש פיצוי של 198 שקל כאמור, ועוד 50 שקל על "פגיעה באוטונומיה" בכך שגולן לא אפשרה לו לבחור עם איזה מפעיל סלולרי להתקשר.

להערכתו, כ-15 אלף צרכנים רכשו חבילות בתנאים האלה וספגו את אותה ההטעיה, מה שמסתכם ב-2.97 מיליון שקל (198 שקל * 15,000) ועוד 750 אלף שקל בגין הפגיעה באוטונומיה.

מגולן טלקום נמסר: "אין תגובה".

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 
 
חזרה למעלה