טאואר זכתה בחוזה של מאות מ' ד' עם וישיי; המניה זינקה

במסגרת החוזה תייצר טאואר שתי משפחות מוצרים חדשות במתקן הייצור שלה ביפן (Fab4) וכן תרחיב את הייצור במתקניה בישראל לטובת משפחות מוצרים נוספות

חברת השבבים הישראלית טאואר זכתה בחוזה נוסף עם לקוח קיים שלה, וישיי-סיליקוניקס (Vishay Siliconix), במסגרתו תייצר טאואר שתי משפחות מוצרים חדשות במתקן הייצור שלה ביפן (Fab4) וכן תרחיב את הייצור במתקניה בישראל לטובת משפחות מוצרים נוספות (Fab 1 ו-Fab 2).

האספקה תחל משנת 2013 ותימשך עד 2018, כאשר החוזה יזרים לטאואר מאות מיליוני דולרים בתקופה זו של 5 שנים. לאחרונה חשף "גלובס" כי טאואר מנהלת מו"מ עם לקוח פוטנציאלי באסיה בדרך לחוזה ענק נוסף, והיום נודע כי מדובר בחוזה עם וישיי.

"שיתוף הפעולה החדש במתקני הייצור של טאואר ביפן צפוי לספק לטאואר מכירות קבועות ויציבות לאורך זמן מול לקוח אסטרטגי במתקן הייצור ביפן, בנוסף לעסקאות IDM נוספות המיועדות למתקן ייצור זה", נכתב בהודעת החברה.

וישיי מייצרת מספר מוצרים מזה כ-8 שנים במתקני הייצור של טאואר בישראל. בין החברות קיים הסכם ארוך טווח, כאשר וישיי מהווה אחד הלקוחות הגדולים של טאואר. בהודעת החברה נכתב כי "טאואר תמשיך בחיזוק שיתוף הפעולה עם וישיי במספר חזיתות. כתוצאה מהרחבת החוזה תשתמש וישיי במספר מתקני ייצור וטכנולוגיות של טאואר. בנוסף, במהלך השנה האחרונה, הקימו שתי החברות מרכז Epi שמטרתו לספק תמיכה לייצור בטכנולוגיית Super Junction. מרכז זה כבר החל בייצור".

"אנו מרוצים מאד מהרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי ארוך הטווח עם לקוח גדול בעל נפח ייצור רב כמו וישיי", אמר ד"ר יצחק אדרעי, נשיא טאואר. "הרחבת ההסכם, המביא לשימוש בשלושה מתוך ארבעת מתקני הייצור של החברה שלנו, מהווה הוכחה לכך כי אנו מסוגלים לספק פתרון שלם, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט היקף הייצור, עבור לקוחותינו. אנו צופים מכירות נוספות בהיקף של מאות מיליוני דולרים בעקבות הרחבת ההסכם. רכישת המפעל ביפן אשתקד הבשילה לטובת קליטת הסכמי ייצור חדשים אשר מבוססים על היתרונות הנהדרים שיש למפעל זה להציע ללקוחותינו וביניהם קרבה גיאוגרפית והגדלת יכולת הייצור. אנו מצפים בקוצר רוח להמשך שיתוף הפעולה עם חברת וישיי בשנים הבאות".