הרוויח על אפל כ-9,400% וכעת אומר: "תשתקו וקנו אפל"

קודי ווילארד, אנליסט לשעבר ומנהל בלוגים בהווה, מוכר כמי שרכש את מניית אפל במחיר של 7 דולר ב-2003 ■ הבלוגר הפופולרי טוען כי קופת המזומנים של אפל תגיע מהר מאוד ל-200 מיליארד דולר

קודי ווילארד, אנליסט בעבר וכותב מספר בלוגים כלכליים בהווה, מוכר יותר כמי שקנה את מניית אפל במחיר של 7 דולרים בשנת 2003. כלומר, ווילארד "מורווח על הנייר" יותר מ-9,400% על ההשקעה המוצלחת הזו. מאז, "זרמו הרבה מים בנהר" ולווילארד היו המלצות טובות ופחות טובות, אך הוא דבק בעמדה לפיה יש להחזיק באפל לטווח הארוך ועושה זאת גם כעת בפוסט האחרון שהוא פרסם.

ב-"The Cody Word", הבלוג הכלכלי אותו הוא מנהל, ווילארד מספר כיצד המשקיעים הטילו ספק בהמלצותיו וכיצד אחד מהם שלח אליו מייל בו הוא מסביר מדוע אפל עומדת להתמוטט בעיקר בשל המיתון הקרב וההאטה בפעילות הצרכנית.

ווילארד התנגד לכל הטענות הללו והסביר כיצד עוד ב-1 ליולי, בפוסט שהוא פרסם, הוא טען כי אפל, שנסחרה אז 15% פחות מאשר מחירה כיום, צפויה לפרוץ מעלה ולזנק מהר מאוד לרמה של 1,000 דולר. (לזכותו יאמר שהוא אחד הראשונים שטען כי המניה תגיע ל-1,000 דולר עוד כשהיא נסחרה במחירים נמוכים).

"בשנים האחרונות הרגשתי כיוצא דופן בוול סטריט, אפילו שניהלתי קרנות גידור וקיבלתי תוכנית טלויזיה משל עצמי, אך בכל זאת התרגלתי לשמוע את המשפט 'אני שונא לומר זאת אבל אתה צודק'".

אז על מה הוא מבסס את טיעוניו? ווילארד טוען כי קופת המזומנים העצומה של החברה תגדל מהר מאוד ל-200 מיליארד דולר (לשיטתו עד סוף 2013) והספקיות שלה, כגון ברודקום, עשויות למצוא עצמן מהר מאוד תחת שליטתה.

"כשאתה קונה מניה אתה קונה עסק ואתה הופך להיות חלק מהבעלים של אותו עסק", הוא כותב. "תמיד יהיו עסקים שיצליחו לשגשג בתקופות קשות וכאלו שיקרסו בתקופות טובות. אפל היא מנייה של פעם בחיים, אך כל חברה בעלת גידול מתמיד בשיעור הצמיחה יכולה להיות מתגמלת בטווח הארוך", הוא טוען ומצרף לראיה גרף של ביצועי מדד ה-S&P 500 ל-5 שנים, מול גרף של אפל לאותה תקופה. בעוד הגרף של מדד הבנצ'מרק האמריקני נשאר כמעט שטוח, אפל זינקה בעשרות אחוזים. "אז פשוט תשתקו ותקנו אפל", הוא מצהיר.