לידר: קנו מניות טאואר לאחר ההסכם עם וישיי - תזנק 90%

סבינה פודבל: "ההסכם - בשורה מצוינת לטאואר" ■ מאמינה כי יתמוך בחברה בשנים הקרובות, בדגש על תהליכי ההסבה שלה ביפן ■ בלידר ממליצים על "קנייה" עם מחיר יעד של 15 ד'

בבית ההשקעות לידר שוקי הון, אופטימיים מאד לאור החוזה שחתמה חברת טאואר עם וישיי-סיליקוניקס (Vishay Siliconix), ומעניקים למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 15 דולר - המשקף פרמיה של 90% על המניה כיום.

טאואר, נזכיר, חתמה על החוזה עם וישיי-סיליקוניקס, במסגרתו תייצר טאואר שתי משפחות מוצרים חדשות במתקן הייצור שלה ביפן (Fab4) וכן תרחיב את הייצור במתקניה בישראל לטובת משפחות מוצרים נוספות (Fab 1 ו-Fab 2). האספקה תחל משנת 2013 ותימשך עד 2018, כאשר החוזה יזרים לטאואר מאות מיליוני דולרים בתקופה זו של 5 שנים.

"אנו מתרשמים כי למרות ההרעה בסביבה העסקית, החברה פועלת ומצליחה להגדיל את נתחי השוק בתחומי הליבה וממשיכה להתקשר עם לקוחות חדשים", כותבת האנליסטית סבינה פודבל מלידר. "לאור זאת, על אף אי הוודאות בנוגע לביצועים של החברה ברבעונים הקרובים, אנו ממשיכים להיות אופטימיים וצופים לשיפור מהותי בתוצאותיה של טאואר עם התאוששות בכלכלה העולמית".

לטענת פודבל, ההסכם עם וישיי הוא "בשורה מצוינת" לטאואר לטווח הבינוני, ועשוי להטיב גם עם בעלי האג"ח של החברה. "הרחבת היקף הפעילות מול טאואר ממחישה את טיב הקשרים עם הלקוח ועשויה להעיד על קיום היתרון היחסי לטאואר לעומת החברות האחרות בתחום", היא מסבירה.

למרות שטאואר לא ציינה במפורש את התנאים המסחריים של ההסכם, בלידר מעריכים כי מדובר בהסכם "Take or Pay" - שכולל התחייבות של וישיי לרכישות מינימליות, דהיינו הכנסה מובטחת. בלידר, עם כן, צופים לטאואר הכנסה מובטחת של כ-50-80 מיליון דולר בשנה לפחות, במהלך 5 השנים הקרובות.

"הפרסומים המוקדמים בתקשורת דיברו על מכירות שנתיות במסגרת ההסכם, של למעלה מ-50 מיליון דולר", כותבת פודבל. "לאור האמור לעיל, אנו מעריכים כי התוספת למכירות השנתיות עשויה להגיע לכ-50-80 מיליון דולר בשנה (החלק של Take or Pay). ניסיון העבר מלמד כי במסגרת ההסכם ההיסטורי, הרכישות של הלקוח בפועל עלו באופן מהותי על גובה ההתחייבות המינימאלית, דבר שעשוי לחזור על עצמו גם בהסכם הנוכחי".

עוד מציינים בלידר כי הרחבת הפעילות של טאואר ביפן במסגרת ההסכם, "עשויה למנוע את מעבר המתקן להפסדים בתקופת ההסבה ופיתוח מוצרים עבור לקוחות חדשים". לסיכום, מציינת פודבל: "מדובר בבשורה מצוינת עבור טאואר, שכן הוא עשוי לתמוך בצורה מהותית בתוצאות החברה בשנים הקרובות, מעלה את רמת הביטחון בנוגע לביצועיים העתידיים ועשוי לתמוך בתהליך ההסבה של המתקן ביפן".