אנליסט: המניות בסין זועקות "קנייה", נצלו המחירים הנמוכים

סטפן שאונג, אסטרטג השקעות בחברת SHK, סבור כי בעוד מספר חודשים המגמה בסין תתהפך והנתונים יצביעו על שיפור, ולכן ממליץ למשקיעים לנצל את המחירים הנמוכים היום

לפי האימרה הידועה בשוק המניות "אף פעם אל תנסה לתפוס סכין נופלת". בעוד מדד ה-Shanghai Composite הסיני נמצא ברמות שלא נראו מאז פרוץ המשבר הכלכלי של 2008, משקיעים רבים דואגים לשמור מרחק מהשווקים הסינים.

אולם, סטפן שאונג (Sheung), אסטרטג השקעות בחברת SHK סבור כי זה הזמן המושלם לקנות מניות סיניות. "אנו עדיין רואים תיקון עתידי בשוק המניות הסיני במהלך השנה, כך ששוק המניות יכול להניב ערך רב יותר מאשר כיום", הוא אמר בראיון ל-CNBC.

שאונג הוסיף כי הגישה הזהירה של מעצבי המדיניות הסינים לגבי צעדים מרחיבים שימריצו את הכלכלה נובעת מכך שהם אינם מעוניינים לפגוע בצמיחה הכלכלית של המדינה, אך באותה נשימה הוא מוסיף כי המשקיעים לא צריכים לעשות את הטעות ולהשוות את המאמצים האחרונים של הפולטיקאים הסינים להמריץ את הכלכלה, לבין תוכנית התמרוץ בהיקף של 586 מיליארד דולר, שהשיקו ב-2008.

"הפעם, המדיניות המרחיבה אינה מגיעה ישירות מבייג'ין, אלא יותר ברמה המחוזית. הממשלה הסינית מנסה לקבל יותר הון פרטי כדי שהיא תוכל להיות מעורבת יותר בהשקעות", אומר שאונג.

האנליסט האופטמי טוען כי התמ"ג הסיני ברבעונים הבאים יהיה ברמות יציבות יותר, ולשיטתו רק בנובמבר - דצמבר, הנתונים הכלכליים בסין יתחילו להראות שיפור, וכאשר זה יקרה נתחיל לראות במקביל גם שיפור ברווחיות החברות. עד אז, שאונג ממליץ למשקיעים לנצל את המחירים הנמוכים במניות הסיניות ולחכות שהמצב יתהפך.