בן-דב להאצ'יסון: חזרו בכם מביטול העסקה - או שלמו את הנזק

סאני וסקיילקס שלחו היום מכתב להאצ'יסון ולקרן לי קא שינג בתגובה לביטול עסקת הרכש של סאני, וציינו כי הודעת הביטול מהווה הפרה של הסכם הרכישה ■ הבהירו - האצ'יסון אחראית לכל הנזקים המשמעותיים שכבר נגרמו

בהתאם לדברים שאמרו מקורבים של אילן בן דב ל"גלובס" לפני כשבוע, סאני וסקיילקס שלחו היום (ג') מכתב להאצ'יסון ולקרן לי קא שינג מכתב בתגובה לביטול עסקת הרכש של סאני, במסגרתו הן דחו באופן נחרץ את תוקף הודעת הביטול ואת כל טענות הרוכשות הכלולות בה.

במכתב ציינו החברות שבשליטת אילן בן דב כי הודעת ביטול זו מהווה הפרה יסודית של הסכם הרכישה על ידי הרוכשות ולפיכך הסכם הרכישה עודנו בתוקף והרוכשות נדרשות לקיים את כל התחייבויותיהן על פיו.

החברות הבהירו כי עד שהאצ'יסון לא תחזור בה מביטול העסקה היא תהיה אחראית לכל הנזקים המשמעותיים שכבר נגרמו בגין הודעת הביטול לחברות, לבעלי מניותיהן, נושיהן, לרבות מחזיקי אגרות החוב שלהן, וכן ליתר בעלי האינטרס בהן ואלו שיגרמו ויצטברו עד אשר החברות האמורות יחזרו בהן מהודעת הביטול.

כמפורט במכתב התגובה, בכוונת החברה וסאני לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להתגונן כנגד ההשלכות השליליות והנזקים הקשורים בהודעת הביטול כאמור, והן שומרות לעצמן את כל הזכויות והסעדים שעומדים לרשותן כנגד הרוכשות, לרבות אכיפה ו/או פיצוי כספי.

לפני כשבוע, נזכיר, אמרו בסביבתו של בן-דב ל"גלובס" כי הסיבות שמנתה האצ'יסון לביטול העסקה "אינן מחזיקות מים", וכי הדבר הסב לחברה נזקים כבדים.

בביטול העסקה האמורה מנתה האצ'יסון 3 סיבות: ירידה בתוצאות העסקיות של פרטנר, מצג שווא בדיווחים של סקיילקס וחשש סביר שמחזיקי האג"ח בסאני ובסקיילקס לא יסכימו למתווה העסקה שהציעה.

סאני דיווחה ברבעון השני על הפסדים כבדים, כשביצעה הפרשה לירידת ערך מוניטין פרטנר בסך של כ-1.5 מיליארד שקל. כתוצאה מן ההפחתה האמורה נוצר לחברה גרעון בהון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה בסך של 256 מיליון שקל.