יחימוביץ' למנכ"לי הסלולר: איך אתם מעזים לפטר עובדים?

ח"כ יחימוביץ' במכתב למנכ"לי סלקום, פלאפון ופרטנר: "גיל שרון גורף רווחים לכיסו ממימוש אופציות - ומאות עובדים בפלאפון בסכנת פיטורים" ■ "נראה לי שלא יהיה מוגזם לתת כתף ולהפגין סולידריות עם החברה הישראלית ועם עובדיכם"

לאחר שמכתב ששלחה בדצמבר האחרון למנכ"לי חברות הסלולר "זכה" להתעלמות, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' כותבת היום (ד') שוב למנכ"לי חברות הסלולר וקוראת להם לעצור את הפיטורים הנרחבים בסלקום, פרטנר ופלאפון.

"אחרי שמשכתם 12 מיליארד שקל דיבידנד מ-2009 והרווחתם 10 מיליארד שקל - אין כל הצדקה מוסרית וכלכלית לפיטורי אלפי עובדים", כותבת יחימוביץ' למנכ"לים.

לדבריה, "בעוד שמנכ"ל פלאפון גיל שרון גורף רווחים לכיסו ממימוש אופציות, מאות עובדים נמצאים בסכנת פיטורים. מימוש האופציות של שרון צורם על רקע גל הפיטורים הצפוי".

כאמור, יחימוביץ' שלחה כבר בדצמבר מכתב בו התריעה בפני ראשי חברות הסלולר מפני פיטורים מאסיביים. לדבריה, בעקבות המכתב ההוא פנה אליה מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, והבטיח לה כי אין בכוונת החברה לפטר עובדים - הבטחה שכידוע לא קוימה (פרטנר פיטרה כ-1,200 עובדים מאז).

יחימוביץ' מתייחסת היום בדבריה להערכות כי יפוטרו עשרות עובדים בסלקום, כ-150 עובדים בפלאפון וכ-600 עובדים לפחות בפרטנר. "אני סבורה כי מדובר בצעד מיותר, אכזרי ובלתי מוסרי", היא כותבת. "לעובדים המפוטרים הייתה תרומה עצומה לדוחות הכספיים המצוינים שלכם. ובכל זאת, למרות שהרווחים שלכם נותרו גבוהים גם ברבעון השני של 2012, אתם בוחרים לפטר. בעת הזו של האטה כלכלית, נראה לי שלא יהיה זה מוגזם לתת כתף ולהפגין סולידריות ואנושיות עם החברה הישראלית בכלל ועם עובדיכם בפרט, הנפלטים כעת למשק מוכה אבטלה.

"אני משוכנעת כי התנהגות ראויה שכזאת תתרום לתדמיתכם יותר מכל מסעות פרסום יקרים ואגרסיביים שבהם אתם מתאמצים לבטא ערכים של אהבה, קשר, אנושיות, משפחתיות ומה לא. גרפתם רווחים עצומים והצטיידתם בחגורות שומן שיש בהן כדי לגונן עליכם, גם בלי לגרום טראומה וסבל למי שמבקשים לפרנס את עצמם ואת משפחותיהם".

בהמשך המכתב ממשיכה יחימוביץ' להלום במנכ"לי חברות הסלולר: "ייתכן שאתם סבורים כי פיטורים כאלה אינם מעניינים את לקוחותיכם. אתם טועים. אני קוראת לכם לחדול מהליכי הפיטורים הללו לאלתר, ומציעה לכם להשתמש במיליארדי השקלים שצברתם בשנים האחרונות כדי לשמר את העובדים. בטווח הארוך זה יועיל לחברות שאתם מנהלים, יעניק לכם נקודות זכות בציבור וגם יהיה צודק ומוסרי".

מפלאפון לא נמסרה תגובה. תגובת פרטנר וסלקום לא התקבלה עד כה.