דיווח: בכירים בבנק האירופי מאשרים את רכישות האג"ח

שני בכירים מהבנק המרכזי האירופי אישרו היום את השמועות לפיהם הבנק המרכזי האירופי הולך לפתוח במסע רכישות אגרות חוב ממשלתיות

שני בכירים בבנק המרכזי האירופי מחזקים את השמועות שהתרוצצו בימים האחרונים בנוגע לתוכנית של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי לטיפול במשבר החוב, כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג". על פי אותם בכירים, התוכנית של דרגי תכלול רכישת אגרות חוב של עד 3 שנים של מדינות שמתקשות לגייס הון.

על פי הדיווח, הבנק המרכזי יימנע מהצבת תקרה על התשואות של אגרות החוב של המדינות הללו, כך טוענים הבכירים שמצוטטים בדיווח. התוכנית, שככל הנראה תיקרא Monetary Outright Transactions, מתייחסת אך ורק לאגרות חוב ממשלתיות ולא לנכסים אחרים.

דובר של הבנק המרכזי האירופי הכחיש את הדיווח הזה ואמר שזה לא אחראי לדווח על החלטות שעדיין לא התקבלו. נזכיר שעל פי ההערכות, בפגישה שתתקיים מחר בבנק המרכזי האירופי צפויים המשתתפים לדון בתוכנית של נשיא הבנק לטיפול במשבר.

בדיווח נאמר שעל מנת להימנע מפגיעה באספקת הכסף לשווקים מצד הבנק המרכזי, הבנק יוציא במקום אחר מהמערכת את אותו הסכום שבו ישתמש לרכישת אגרות החוב הממשלתיות.

על פי אותם גורמים ההצעה של דרגי צפויה להתקבל כשההתנגדות היחידה למהלך תירשם מצידה של גרמניה ומי שעומד בראש הבנק המרכזי של המדינה. אך אותם גורמים מנסים להרגיע וטוענים שלמרות ההתנגדות של גרמניה היחסים בין דרגי לבין נשיא הבנק המרכזי הגרמני יינס ווידמן עדיין טובה.

ביום שני סיפק דרגי רמז ענק באשר לתוכנית הסודית שהוא מכין לפתרון משבר החוב באירופה. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, דרגי אמר כי הבנק המרכזי ירכוש אגרות חוב ממשלתיות לטווח של עד 3 שנים ללא הגבלה. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", דרגי אמר במפגש סגור עם חברי פרלמנט באיחוד האירופי כי רכישות האג"ח יורידו את תשואות אגרות החוב של המדינות עמוסות החובות כמו ספרד ואיטליה.