הסכם שת"פ: חברות ישראליות יספקו טכנולוגיות לתעשיית הטקסטיל בהודו

ישראל והודו חתמו היום (ד') על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הטקסטיל. ההסכם נחתם בידי מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ומנכ"לית משרד הטקסטיל ההודי, קיראן דהינגרה, המבקרת בישראל בראש משלחת של אנשי ממשל ואנשי עסקים שבאו לבחון אפשרויות להטמעה של מערכות טכנולוגיות ישראליות במפעלי הטקסטיל הרבים שברחבי הודו.

בשנה האחרונה הסתכם שווי שוק הטקסטיל בהודו ביותר מ-30 מיליארד דולר ומועסקים בו כ-35 מיליון איש. במשרד התמ"ת אמרו היום ל"גלובס" כי ההסכם החדש בין שתי המדינות יהווה מנוף לחברות טכנולוגיות ישראליות רבות שעוסקות בתחום המים והאנרגיה, להרחבת פעילותן בהודו. זאת, בין השאר בזכות הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות, שיש בכוחן לייעל ולהוזיל את עלויות הייצור בענף הטקסטיל.

לדברי מנהל המטה לקידום השקעות ותוכנית 'ישראל ניוטק' במשרד התמ"ת, עודד דיסטל, "תעשיית הטקסטיל ההודית נתונה ללחץ אדיר לצמצם את השימוש במים ולהפחית את צריכת האנרגיה במסגרת תהליכי הייצור. יש לנו הפתרונות היצירתיים לאתגרים האלה וההסכם מהיום ישמש בסיס לשילוב של חברות ישראליות בתעשיית הענק בהודו", אמר.

מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מגדיר את הודו כמדינת יעד לשנים הקרובות. בניסיון להרחיב את הייצוא הישראלי ולהטמיע פעילות של חברות מישראל בכלכלה ההודית, מתכוון המינהל לפתח בסוף השנה נספחות מסחרית חדשה ושלישית במספר בהודו. הנספחות החדשה תיפתח בעיר בנגלור, שבה מתקיימת פעילות ענפה בתחום הטכנולוגיה. שתי הנספחויות המסחריות האחרות של ישראל בהודו - פועלות בניו דלהי ובמומבאי.