אלי יונס: "שרים מדליפים, מפחידים - ופוגעים בשוק ההון"

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות בפורום CFO שמתקיים באילת: "תעשייה יזמית מוטית טכנולוגיה והרבה יזמות עסקית - ממנועי הצמיחה של המשק"

"שרים מדליפים ועוסקים בסוגיות מבהילות, בשיטה של 'בואו נפחד כולנו' - וכך תנועת ההון פנימה נפגעת", כך אמר אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות בכנס Best Practice של פורום CFO שמתקיים באילת.

"בשביל לצמוח צריך תכנון ארוך טווח - צריך לזהות כיווני פעולה ושינויים לוקחים זמן ממושך", הוסיף. "צריך להבין מהו קטר הצמיחה של המשק הישראלי? מדובר בתעשייה יזמית מוטית טכנולוגיה והרבה יזמות עסקית. פעילות ששורשיה בישראל ומתפרסמת בעולם".

יונס הוסיף כי "לטובת עידוד הצמיחה אנחנו צריכים לשקול להעניק חינוך מדעי חינם ולא לעודד חינוך שלא כולל לימודי ליבה, שבעיקרו כולל רמה בסיסית של חישוב חשבון במכולת. אנחנו מדינה טכנולוגית עם תעשיית היי-טק מדהימה - ואחת הסיבות לפערי הכנסה בין המרכז לפריפריה היא הקרבה למאגר קטרי הצמיחה של המשק. מי שנמצא במרכזים האורבניים הוא שותף, ומי שבשוליים לא יכול להשתתף".

"כפי שאנו מתקדמים, נראה שבעתיד ימכרו את הספר 'סטראט-אפ ניישן' כקובץ אגדות - אתה לא מאמין בזה, אבל נחמד לקרוא את זה. מי שקרא את שלום עליכם מספר על העיר בה מתרחשים הסיפורים - הוא לא התכוון שחמישים אחוז יפרנסו את החמישים אחוז האחרים".

יונס הוסיף כי "ייקח לאירופה זמן לצאת מהמיתון וגם לארה"ב. מחוללות הצמיחה בעולם נכנסות לשפל והעולם עליו הסתמכנו בחישוב קטרי הצמיחה לא מתנהג כפי שציפינו".