נשיא סין: "הצמיחה במדינה ניצבת בפני לחצים קשים"

במהלך דבריו בוועידת APEC אמר נשיא סין כי הירידה בהיקף הייצוא פוגע בצמיחה של מדינתו ■ הוא אמר שהמדינה שלו מנסה ליצור מקומות עבודה חדשים לדור הצעיר

נשיא סין הו ג'נטאו הביע היום את דאגתו מפני הלחצים שמשפיעים על הצמיחה במדינה שלו במהלך כנס של APEC שנערך בעיר וולדיווסטוק ברוסיה. ג'נטאו הביע את דאגתו מהירידה בהיקף הייצוא של סין, שנחשב לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של המדינה, והבטיח שהוא ינסה להתמודד עם זה על ידי הגברת הביקוש המקומי לסחורות ולשאוף לכיוון של איזון בצמיחה.

"הצמיחה הכלכלית במדינה מתמודדת עם לחצים שפוגעים בה, חברות קטנות ובינוניות נמצאות בקשיים והייצואנים נתקלים בהרבה קשיים", אמר ג'נטאו במהלך הוועידה. "יש לנו משימה סיזיפית של יצירת מקומות עבודה חדשים עבור הצעירים שנכנסים כעת לשוק העבודה".

ההאטה בצמיחה מוסיפה לחץ כבד על הנשיא הסיני בעוד המדינה נמצאת בתהליך של שינוי שלטוני שעוברת המדינה פעם ב-10 שנים ובו, במהלך הקונגרס של המפלגה הקומוניסטית, מועברים מושכות השלטון במדינה לדור הצעיר. משבר החובות באירופה והדשדוש בהתאוששות בארצות הברית פוגעים בייצוא של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, בעוד ירידה ברווחים של החברות הסיניות גורמות להם להפחית בהוצאות שלהם והבנקים ניצבים מול חובות גדלים.

הכלכלה הסינית צמחה ברבעון השני של השנה ב-7.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הקצב הנמוך ביותר מזה 3 שנים. הייצוא בחודש יולי עלה ב-1% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, בעוד שהמשלוחים ב-7 החודשים הראושנים של השנה עלו ב-7.8% לעומת עלייה של 23.4% בתקופה המקבילה ב-2011.