מיקרוסופט השקיעה מיליוני דולרים במרכז חדשנות ישראלי

מדובר בגרסה מקומית וקטנה יותר של מרכז הטכנולוגיה של החברה, שמוכר בעולם תחת השם Microsoft Technology Center ■ מיקרוסופט מחזיקה 31 מרכזי חדשנות בעולם

מיקרוסופט סיימה בתקופה האחרונה להקים את מרכז החדשנות שלה בישראל. מדובר בגרסה מקומית וקטנה יותר של מרכז הטכנולוגיה של החברה, המוכר בעולם תחת השם Microsoft Technology Center (או בקיצור MTC). מיקרוסופט מחזיקה 31 מרכזי חדשנות במדינות רבות בעולם, כאשר בדרך כלל מדובר בבניינים שלמים שעוסקים בתחום הזה. בארץ, מרכז החדשנות תופס מספר חדרים גדולים במשרדיה ברעננה, כאשר החברה השקיעה מספר מיליוני בהקמתו.

"המרכז בארץ זהה לכל מקום אחר בעולם עם כל שירותי ערך המוסף שאנחנו מספקים", אומר לו ווגמן, מנהל מרכז הטכנולוגיה (MTC)העולמי במיקרוסופט שהגיע לישראל. "מיקרוסופט עוברת עכשיו שינויים משמעותיים במוצרים ובפתרונות שהיא מביאה לשוק וישראל הוא מקום שבו לקוחות מחפשים לאמץ טכנולוגיות חדשות, בשביל לפתור בעיות מסובכות. מרכז החדשנות עוזר ללקוחות הללו לפתור אותם".

המרכזים של מיקרוסופט משמשים בעיקר לצורכי מכירה ובנייה של מוצרי תשתיות IT, כאשר בעצם מדובר במקום שבו מגיעים נציגים מחברות, יושבים מספר ימים בהדרכות ובבנייה של הפתרון האישי שלהם לעסק, עם תמיכה של נציגי החברה.

לדברי ווגמן, לקוחות המרכז יוכלו לראות את השירותים החדשים של מיקרוסופט, כמו חלונות 8, טאבלטים ושירותי הענן. המרכז עובד עם ארגונים גדולים ושותפים טכנולוגיים. "הלקוחות שמגיעים לכאן צריכים לדעת שהפתרון שהם רוצים להטמיע יעבוד לפי הדרישות שלהם".

במיקרוסופט בארץ, כבר נמצאים תקופה מסוימת בהרצה של המרכז, כאשר לקוחות ישראליים שונים הספיקו להתנסות בו. "נכנסו לפעילות במרכז החדשנות, בכדי לבצע באופן יעיל תהליך החלפה של מערכת השליטה והבקרה של אגד, המנטרת את הפעילות של כל מערכות החברה, לרבות אלפי האוטובוסים", אומר חן עמרם, מנהל מערכות פתוחות, חטיבת מערכות מידע ומחשוב באגד. "הפעילות אפשרה לנו לראות סימולציה חיה של הפתרון הכולל תוך זמן קצר".