"חברות הסלולר רשאיות לגבות תעריף שונה על שיחות לחו"ל"

בית המשפט דחה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברות הסלולר הגדולות - פרטנר, סלקום ופלאפון - בנושא אופן חיוב שיחות המבוצעות בחו"ל

‎‎בית המשפט המחוזי מרכז דחה בשבוע שעבר (ד') בקשה להגיש תביעה ייצוגית נגד חברות הסלולר הגדולות - פרטנר, סלקום ופלאפון - בנושא אופן חיוב שיחות המבוצעות בחו"ל. השופטת אסתר שטמר קבעה כי חברות הסלולר רשאיות לחייב לקוחות בתעריף שונה מהתעריף הנגבה בארץ על דקות שיחות בחו"ל.

‏‏בבקשה לאישור התביעה טענו התובעים, חברת אי.אר.אמ טכנולוגיות ושרה ברק, כי חברות הסלולר מחייבות עבור שיחות המבוצעות בחו"ל לפי יחידות זמן אוויר של דקה - בניגוד לתנאי הרישיון שלהן, המחייבים אותן לחשב את החיוב לפי יחידות זמן אוויר של שנייה.

‏מנגד, חברות הסלולר טענו כי פרשנות נכונה של רישיונותיהן מאפשרת גבייה שונה עבור שירותים הניתנים באמצעות שירותי נדידה (המוגדרים כשירותי רט"ן שניתן בחו"ל), כפי שהדבר נעשה בפועל בידיעת משרד התקשורת ובהסכמתו מזה שנים.

עוד טענו הנתבעות כי תביעה דומה שהוגשה באותו עניין זכתה לביקורת של בית המשפט ולהסתלקות התובעים ממנה.

‏השופטת שטמר קיבלה את טענות חברות הסלולר וקבעה כי "החיוב בזמן אוויר שונה לשירותי נדידה אינו עומד בניגוד להוראות רישיונותיהן של חברות הסלולר. התוצאה המתחייבת היא קביעה שהתובענה אינה ראויה לאישור כתובענה ייצוגית".

עוד ציינה השופטת כי "בהסכמים עם המנויים פורש באופן ברור כי החיוב עבור שירותי נדידה שונה ומחושב באופן אחר מחישוב זמני השיחה בתוך הארץ".

‏בית המשפט חייב את התובעים לשלם הוצאות משפט בסך 25 אלף שקל לכל אחת מחברות הסלולר.

פרטנר יוצגה בידי עורכי הדין ירון רייטר, אריאלה אבלוב ויעל אפל ממשרד ‏AYR‏-עמר-רייטר-זאן-שוכטוביץ'; סלקום - בידי עו"ד ברק טל ממשרד יגאל ארנון; ופלאפון - בידי עו"ד רון ברקמן ממשרד ברקמן-וקסלר-בלום.