עוד הישג לתשובה: ביהמ"ש אישר את "עסקת בקינגהם"

על רקע הסדר החוב שאושר הערב עם מחזיקי האג"ח, דלק נדל"ן רושמת הצלחה משפטית נוספת ■ מדובר בעסקה שמטרתה לאפשר תשתית לפיתוח הנכס בלונדון ולהפכו מבניין משרדים בו ישבו אנשי משרד החוץ הבריטי, לבניין מגורים

על רקע הסדר החוב שאושר הערב (ב') עם מחזיקי האג"ח, חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של ערן מיטל רושמת הישג נוסף. בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום את "עסקת בקינגהם" של החברה. מדובר בעסקה שמטרתה לאפשר תשתית לפיתוח נכס הנדל"ן בלונדון הידוע כבקינגהם גייט, ולהפכו מבניין משרדים בו ישבו אנשי משרד החוץ הבריטי לבניין מגורים.

השופטת ורדה אלשיך ציינה בהחלטתה כי "ראוי שההחלטה היתה נופלת בכפוף לאסיפות נושים, אך בית המשפט אינו יכול עוד לכפות את רצונו על הרוב המכריע של נושי החברה, היות ובפני בית המשפט הונחה בקשה עם אישורי נאמני 3 סדרות האג"ח וכן כונס הנכסים הרשמי".

כזכור, אתמול (א') ביקשה דלק נדל"ן בקשה נוספת לאישור העסקה, לאחר שבית המשפט כבר דחה בקשה קודמת ושלח את ההחלטה לאסיפות הנושים. דלק נדל"ן טענה בפני בית המשפט כי אם לא ייתן אישור, העסקה תרד לטמיון, והדבר יגרום לחברה הפסדים של מאות מיליוני שקלים.

הגשת הבקשה הנוספת התבצעה לאחר שלדלק נדל"ן נודע כי השוכר בעסקה מצא דייר חלופי לנכס הלונדוני, שנמצא בקרבת הארמון המלכותי.

"האיום המרחף על סיכולה של העסקה הולך ומחריף", לשון פניית החברה לבית המשפט אתמול. "הדייר הודיע כי הוא מחפש שוכר חלופי, ובעל-פה הודיע כי כבר מצא שוכר חלופי, אשר לחברה אין זכות לסרב לזהותו".