לקוח פנגו: החברה גובה תשלום חודשי על "שירות תזכורת אישית"

נגד חברת החניה הסלולרית פנגו הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית, בטענה כי היא מסתירה מלקוחותיה את האפשרות לקבל תזכורת אישית על חניה בודדת

"שיטת מצליח" הידועה לשמצה באה לידי ביטוי ברבדים שונים של התנהלות חברות מול הצרכן. אחת הדרכים הנפוצות היא הענקת הטבה לזמן מוגבל - וחיוב עבורה בשלב מאוחר יותר. הרעיון הוא שעד שהלקוח יגלה שהוא משלם - ופעמים רבות מדובר בשירות שהוא לא זקוק לו במיוחד - החברה תשלשל לכיסה עוד כמה שקלים.

"לגלובס" הגיעה פנייה מלקוח של שירות החניה הסלולרית פנגו, המלין על כך שנרשם לשירות דרך האפליקציה של החברה, ולטענתו שם לב כי הוא מחויב ב-5 שקלים מדי חודש על "שירות תזכורת אישית". אחרי בדיקה הוא הבין כי השירות ניתן לו חינם בחודשיים הראשונים - ובתשלום לאחר מכן.

עוד הוסבר לו כי הדבר רשום בתקנון - אלא שלטענתו הוא לא הבחין בכך עד לחיוב. עבור השירות משלמים גם אם לא נעשה שימוש בפנגו במהלך החודש.

תלונות דומות נמצאות בפורומים ובדף הפייסבוק של פנגו. באחת התלונות נכתב כי "פנגו טוענים שסימנתי את האופציה הזו באתר, אני מתווכחת איתם שבסלולרי קפצה לי שאלה אם אני רוצה לקבל תזכורת אישית לחניה זו בלבד. מאז הם מחייבים אותי בכל חודש".

גם בתלונה אחרת עולה טענה דומה: "גם אני הנחתי שמדובר על חניה אחת בלבד. הבעיה היא לא לבטל את השירות אלא לקבל חזרה כסף שנגבה במירמה".

באתר אחר סיכם לקוח את הצלחת השיטה: "למי יש כוח להתווכח על החזרה של 5 שקלים בחודש".

בינואר השנה הוגשה גם בקשה לתביעה ייצוגית נגד פנגו בסך 18.5 מיליון שקל, בטענה כי לפי תנאי המכרז של השלטון המקומי פנגו מחויבת לספק שירות תזכורת למועד סיום חניה.

בתביעה נטען כי החברה מסתירה את האפשרות לקבל תזכורת אישית על חניה בודדת, וכך גובה כ-5 שקלים עבור השירות בפורמט חודשי - ובפועל לא מאפשרת שירות כזה לחניה אחת.

פנגו: יש הסבר ברור

"אנו ממליצים להשתמש בשירות התזכורת אישית שבעלות נמוכה מונע קבלת דוחות חניה, אך מדובר בשירות אופציונלי. במסך הרישום מצוין מתחת לרובריקה של תזכורת אישית כי השירות בתשלום, וכי הרישום מקנה חודשיים ראשונים חינם. בעמוד המידע מצוין באופן ברור כי מחיר השירות הוא 4.90 שקלים לחודש לרכב".