MTS זינקה לאחר שמרקטווץ' בלבל בינה לבין אינטרנט זהב

קפצה ב-16% אחרי שאתר ההשקעות פרסם שתקבל דיבידנד מבזק ■ עם פרסום התיקון - המניה צנחה

מה גרם אתמול (ג') למשקיעים בוול סטריט להתנפל על מניה ישראלית קטנה, לרכוש אותה בהתלהבות, ועוד לפני סוף יום המסחר להתחרט ולמכור אותה? טעות בפרסום באתר ההשקעות MarketWatch (מרקטווץ') גרמה למניית חברת התוכנה הצנועה MTS לעלות על הרדאר של המשקיעים, ובשלב מסוים, בתחילת יום המסחר, זינקה מנייתה ב-16%.

באתר ההשקעות בלבלו בטעות בין MTS (סימול: MTSL) לבין אינטרנט זהב (IGLD), ששולטת בחברת התקשורת בזק באמצעות החברה הבת שלה בי קומיוניקיישנס. באתר ציינו ש-MTS צפויה לקבל "מהחברה הבת שלה" בזק דיבידנד בסך 78 מיליון דולר. המשקיעים "גילו" חברה בשווי כ-13 מיליון דולר, שבקופתה כ-5 מיליון דולר, שעומדת לקבל דיבידנד נדיב - והתחילו לרכוש מניות בהתלהבות.

מיד כשהתגלתה הטעות מיהרו באתר לפרסם תיקון. התוצאה הייתה נפילה מיידית במחיר המניה של MTS. בסופו של יום המסחר MTS איבדה מערכה 2.7%, למחיר של כ-2.9 דולרים, לעומת כ-3.45 דולרים בשיא היומי.

התנודות במניית MTS הגיעו במחזור מסחר ער במיוחד, שהיה גבוה פי ארבעה מהממוצע. מניית אינטרנט זהב, אגב, קפצה אתמול ב-10%.

MTS (בשמה המלא מר טלמנג'מנט) מנוהלת על-ידי איתן בר. החברה עוסקת בפיתוח של פתרונות תוכנה לניהול הוצאות בתחום הטלקום (TEM) ולמערכות תמיכה ללקוחות (BSS), עבור ספקיות תקשורת. החברה מרעננה סיכמה את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה של 7.4% בהכנסות ל-6.3 מיליון דולר, ועם הכפלה של הרווח הנקי ל-770 אלף דולר.

בין בעלי המניות הגדולים בחברה נמצא חיים מר, שמחזיק יחד עם רעייתו דורה ב-24.5% מהחברה. בעלת מניות נוספת היא The Info Group, קבוצה בשליטת רוג'ר צ'אלן, שנכנסה להשקעה בעקבות רכישת החברה האמריקנית AnchorPoint ב-2009 בעסקת מניות. הקבוצה מחזיקה ב-24.4% ממניות MTS.

לעומת זאת ליאור סלנסקי, שהיה בעבר נשיא MTS ומכהן בה עד היום כדירקטור, מימש באחרונה את מלוא ההחזקות שלו בחברה תמורת 1.5 מיליון דולר. סלנסקי מכר בסוף אוגוסט כ-554 אלף מניות (12.4% ממניות MTS) במחיר ממוצע של 2.54 דולרים.

סלנסקי היה מראשוני המנהלים בחברת מאינד CTI, שעוסקת בתחום דומה. ב-2008 הוא השקיע לראשונה ב-MTS, כשרכש 750 אלף מניות במחיר של דולר למניה.

MTS
 MTS