אפל השיקה את האייפון 5: יש שיפורים, אין מהפכה

(עדכונים שוטפים) - העובי של האייפון החדש - 7.6 מ"מ ■ המשקל - 112 גרם ■ המסך בגודל 4 אינץ', בפורמט רחב של 16:9 ■ המצלמה נשארה 8 מגה פיקסל - אך מהירה ב-40% ■ המחיר - ללא שינוי ■ יגיע לישראל כנראה בדצמבר

שנה של ציפייה הסתיימה, אפל הכריזה הערב (ד') על האייפון 5. חידושים רבים הוא לא מביא לשוק וגם לא סיבה ללכת לשדרג את הדגם הקודם - 4S. מצד שני, השיפורים שקיימים כאן, ימשיכו להביא את ההמונים ללכת לקנות אותו.

"יש לנו חדשות מרגשות לספר לכם על האייפון", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל בפתיחת מסיבת העיתונאים. האייפון 5 עשוי כולו מזכוכית ואלומיניום, הוא מגיע בצבע שחור או לבן, העובי שלו עומד על 7.6 מ"מ, 18% פחות מהדגם הקודם והמשקל הוא 112 גרם, 20% פחות מה-4S.

השיפור המשמעותי ביותר הנראה לעין באייפון 5 הוא המסך, שגדל ל-4 אינץ', לאחר שכל הדגמים האחרים הגיעו באופן עקבי עם מסך 3.5 אינץ'. המסך עדיין נשאר בטכנולוגיית רטינה המעולה של אפל, כאשר פורמט המסך הולך יותר לכיוון של צג רחב.

דור 4

אפל מביאה לראשונה גם את טכנולוגיית הסלולר מהדור ה-4 (LTE) לאייפון, לאחר שזו הגיעה לאייפד 3. מדובר ביכולת הורדת קבצים במהירות של עד 100 מגה לשנייה. לישראלים אין סיבה כרגע להתרגש מיכולת זו, כי LTE לא זמינה בארץ. שבב בטכנולוגיית HSPA+ קיים במכשיר הזה, הוא מאפשר להגיע למהירויות הורדה של עד 21 מגה לשנייה.

המעבד של האייפון 5 גם זכה לשדרוג - A6, שיציע מהירות עיבוד כפולה בהשוואה לדגם הקודם - A5 , הקיים באייפון 4S. הסוללה תציע 8 שעות דיבור או גלישה באינטרנט על רשתות דור 3 או 4 או 10 שעות שימוש בדפדפן אינטרנט על רשתות WiFi.

מצב פנורמה

המצלמה נשארה עם חיישן 8 מגה פיקסל רק עם רכיבים דקים יותר, בעקבות צורתו של הטלפון. מהירות התגובה של המצלמה השתפרה ב-40%. נוסף גם מצב צילום פנורמה, המספק תמונה באיכות של 28 מגה פיקסל. צילום הווידיאו נשאר ברזולוציה של 1080p אבל עם מנגנון יציבות משופר. שירות שיחות הווידיאו Face Time יהיה זמין גם על רשתות סלולריות ולא רק על רשתות WiFi.

חיבור במהירות אור

אפל הוציאה מחבר חדש לאייפון בשם - Lightning, שלטענת החברה הוא דיגיטלי לגמרי, אמין יותר וקטן יותר ב-80% מהמחבר הנוכחי. יצרניות אודיו רבות כמו Bose, JBL ו-B&W עובדות על מוצרים מתאימים לחיבור החדש. אפל יוציאו מתאמים שונים למחבר הישן, שהאביזרים שכבר נרכשו לא ילכו לאיבוד.

למרות שאפל מציגה את המחבר הזה כשדרוג, מדובר בכאב ראש רציני מאוד למשתמשי אייפון מכל דורותיהם, שיצטרכו לקנות מספר מתאמים לכל האביזרים שלהם בבית. מי שתרוויח מזה היא כמובן אפל, שתמכור את המתאמים.

עדיין לא בישראל

המחיר נשאר זהה - 200 דולר לגרסת ה-16 ג'יגה עם חוזה למפעילה סלולרית, 300 דולר לגרסת ה-32 ג'יגה ו-400 דולר לגרסת ה-64 ג'יגה. המכירה המוקדמת תחל ב-14 לחודש והמכשיר יגיע לחנויות ב-21 לחודש בארה"ב, קנדה, אנגליה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה, יפן, הונג קונג וסינגפור. ב-28 לחודש הוא יצא במדינות נוספות כמו איטליה, הונגריה, ספרד ושווייץ. בדצמבר 2012 הוא יצא בעוד 100 מדינות, שאמורות לכלול את ישראל.

מה אין באייפון 5?

טעינה אלחוטית או תקשורת אלחוט לטווח קצר - NFC, לביצוע תשלומים סלולריים.

לפי התמונה שנראית כרגע, האייפון 5 מציג שדרוגים רבים לעומת דורות קודמים יותר. אפל עדיין לא מדביקה בביצועים הטכניים את היצרניות המתחרות מבחינת נתוני חומרה (מסך ומצלמה), מצד שני, יש לה מערכת הפעלה יציבה וידידותית יותר. שלא לדבר על קהל נאמן, שבוודאי ירוץ לקנות את הטלפון.

התחושה שעולה מהאירוע, שאפל בעידן שאחרי סטיב ג'ובס מפחדת לעשות שינויים דרמטיים שייקחו את החברה קדימה יותר. היא נזהרת מאוד מלשנות את האייפון ורק מוסיפה לו שיפורים שנראים כמו התפתחות טבעית ולא משהו מהפכני.

יש גם אייפודים

אפל הציגה גם נגן אייפוד נאנו חדש - דור שביעי לסדרת נגני המוזיקה. הוא מגיע בעובי של 5.4 מ"מ, 38% דק יותר מהדגם האחרון של הנאנו. מסך מגע בגודל 2.5 אינץ' עם מולטי טאץ'. מחבר ה-Lightning החדש, מקלט FM עם יכולת הקלטה, פדמוטר ליישום של נייקי פלוס ותקשורת בלוטות' לחיבור לאוזניות בלוטות' סטריאופוניות. סוללה המאפשרת 30 שעות ניגון מוזיקה. המחיר לגרסת 16 ג'יגה - 150 דולר.

בנוסף, אפל הכריזה גם על אייפוד טאץ' חדש - דור חמישי. הנגן הזה יגיע בעובי של 6.1 מ"מ ומשקל 88 גרם. לאייפוד הזה יש רמקול וגם הוא כולל את המחבר החדש. המסך הוא בגודל 4 אינץ', המעבד כפול ליבה מסוג A5. סוללה: 40 שעות מוזיקה ו-8 שעות וידיאו. מצלמת 5 מגה פיקסל ויישום ההפעלה הקולית - Siri. גרסת 32 ג'יגה - 300 דולר. האייפודים החדשים יצאו באוקטובר בארה"ב.

בין אסון התאומים לאייפון 5

אייפון
 אייפון