פלוריסטם יוצאת בהנפקה; המניה צנחה 9% במסחר המאוחר

החתמים בהנפקה יהיו ג'פריס, אופנהיימר, נידהם ומקסים ■ כיועץ ראשי להנפקה מונתה חברת לידר שוקי הון

מניית פלוריסטם רשמה אמש ירידה של 2.4% בסיום המסחר בוול סטריט ובמסחר המאוחר צנחה בעוד כ-9%.

זאת, לאחר שהנהלת החברה הודיעה שהיא מוציאה לפועל את תשקיף המדף שפרסמה ב-20 באוקטובר 2011 ויוצאת בהנפקת מניות ואופציות. לא פורסם סכום הגיוס המתוכנן אולם הכסף שיגוייס ישמש את החברה לביצוע ניסויים, מחקר ופיתוח ושימושים שוטפים אחרים של החברה.

החתמים בהנפקה יהיו ג'פריס, אופנהיימר, נידהם ומקסים. כיועץ ראשי להנפקה מונתה חברת לידר שוקי הון.

בשבוע שעבר הודיעה פלוריסטם כי תאי גזע מהשלייה שפיתחה הוזרקו בהצלחה בחולה שלישי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בכך סיכמה החברה בהצלחה סדרה של שלושה טיפולי חמלה מצילי חיים שניתנו באישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות. בעקבות השיפור הניכר במצבם של החולים, החליטה החברה לפתח את מחקרה בהתוויות שונות של מחלות הקשורות במח העצם ואף הודיעה בשבוע שעבר על הקמתה של וועדת מומחים שתלווה את הנושא.

פלוריסטם פיתחה טכנולוגיה ייחודית לריפוי משקם באמצעות תאי גזע שנלקחים מן השליה. החברה פיתחה סביבה טבעית ותלת ממדית לגידול התאים ומאפשרת להם להתרבות בתנאי גידול הדומים לתנאים שבגוף. התאים הללו מוזרקים לגוף החולה, מפרישים חומרים המעודדים פעילות של התחדשות כלי דם ומשמשים לריפוי מחלות כלי דם ומחלות ממאירות. בין האפליקציות שבהן מתמקדת החברה: טיפול בהיצרות עורקים בגפיים תחתונות האופיינית לחולי סוכרת ולמעשנים כבדים ותרופה למחלת לחץ הדם הפנים ריאתי.