אפל: מכרנו יותר מ-2 מיליון יחידות אייפון 5 בתוך 24 שעות

(עדכון) - בעת ההשקה של האייפון 4S בשנה שעברה רשמה אפל מכירות מוקדמות של כמיליון מכשירים ב-24 שעות ובהשקה של האייפון 4 ב-2010 נרשמו מכירות של כ-600 אלף יחידות ■ מניית אפל עולה לשיא חדש

מכירות שיא למכשיר הנייד החדש של אפל, האייפון 5, שעדיין לא הגיע לחנויות (יגיע לחנויות בארה"ב ובעוד מדינות ביום שישי הקרוב, 21 בספטמבר). אפל הודיעה היום (ב') כי קיבלה הזמנות ליותר מ-2 מיליון יחידות של אייפון 5 בתוך 24 שעות של מכירה מוקדמת.

אפל החלה לקבל הזמנות מוקדמות ביום שישי. בעת ההשקה של האייפון 4S בשנה שעברה רשמה אפל מכירות מוקדמות של כמיליון מכשירים ב-24 שעות ובהשקה של האייפון 4 ב-2010 נרשמו מכירות של כ-600 אלף יחידות.

נציין כי מניית אפל זינקה בימים האחרונים לשיא כל הזמנים וגם היום ממשיכה לטפס ומתקרבת למחיר של 700 דולר למניה.

כלכלני בנק ההשקעות ברקליס פרסמו בשבוע שעבר, לאחר השקת האייפון 5, סקירה למנייה של אפל. בבנק מתלהבים מתחזיות המכירות של האייפון החדש, אך פחות מהפן הטכנולוגי של המכשיר. בברקליס מופתעים לטובה מתקופת הזמן הקצרה היחסית שבה האייפון יגיע למספר רב של מדינות, וטוענים שמדובר בפרק הזמן הקצר ביותר מבין ההשקות הקודמות של אפל. האייפון 5 יגיע ל-100 מדינות עד סוף השנה, כך לפי אפל.

אולם חוץ מהנושא הזה בברקליס טוענים שרוב המאפיינים של המכשיר היו ידועים ולכן לא הייתה הפתעה מיוחדת בעניין הזה, אולם הם מצפים שההשקה תהיה מוצלחת. בבנק ההשקעות ציינו את העדר שבב ה-NFC - שבב שמאפשר תקשורת לטווח קצר ומשמש לביצוע תשלומים בבתי עסק באמצעות הטלפון - והעדר שירות הזרמת רדיו (פחות רלוונטי לישראל), אך בברקליס מעריכים ששני הדברים האלו יושקו במהלך השנה הבאה.

בברקליס העלו את תחזית המכירות של המכשיר החדש לרבעון הראשון של השנה הפיסקאלית של 2013 ל-45.21 מיליון יחידות לעומת התחזית הקודמת של הבנק שדיברה על 40.53 מיליון יחידות. המכירות ברבעון הפיסקאלי השני צפויות להיות יציבות על 45.21 מיליון יחידות ו-170.70 מיליון יחידות בכל השנה הפיסקאלית של 2013. בשל כך, בברקליס העלו את מחיר היעד של מניית אפל ל-12 חודשים מ-750 דולר ל-810 דולר.

ביום רביעי שעבר, יום השקת האייפון 5, העריך מייקל פרולי, הכלכלן הראשי של בנק JP מורגן, כי מכירות האייפון החדש עשויות להוסיף 0.25%-0.5% לתמ"ג של ארה"ב ברבעון הרביעי של 2012. פרולי פרסם את ההערכה הזו באיגרת ששלח ללקוחות הבנק.