ערוצי התוכן המקוריים של יו-טיוב רושמים מיליוני צפיות

ההשקעה של יו-טיוב במהלך, בהיקף 100 מיליון דולר, מתחילה להשתלם

שנה לאחר שהשקיעה 100 מיליון דולר בהקמת 100 ערוצי תוכן מקורי, מדווחת יו-טיוב כי 20 מתוך הערוצים האלה רושמים כמיליון צפיות בשבוע.

מנהל התוכן של יו-טיוב, ג'יימי ביירן, אומר בראיון ל"אד אייג'" כי הערוצים מושכים אליהם קהל נאמן. לפי נתוני האתר, ל-25 ערוצים יש יותר מ-100 אלף מנויים, מספר המקביל רק ל-2% מהערוצים הכלליים שבאתר.

ביירן הוסיף, כי "אנחנו חושבים שהערוצים שלנו הם הדור הבא של מותגי מדיה. זה כמו בימים הראשונים של הכבלים. מי שהשיק באותה תקופה ערוצי כבלים הפך להיות שחקן משמעותי, ואנחנו חושבים שהתהליך הזה יהיה דומה".

- האם לא צריך לזנוח את ההסתכלות על מספרי הצפייה לטובת משך הצפייה?

"אנחנו מסכימים שמשך הצפייה הוא אינדיקטור טוב יותר להבנת המעורבות של הצופים בתוכן. אחד הדברים הבולטים הוא שבהשוואה לינואר 2012 נרשם גידול של 10 מיליון שעות בצפייה מדי יום. ההשקה של הערוצים המקוריים הם חלק משמעותי מהגידול הזה".

- איזה ערוץ פופולרי במיוחד?

"יש הצלחה משמעותית לערוץ בשם Drive שעוסק בעולם הרכב. תוך שבעה חודשים נרשמו אליו מעל 100 אלף מנויים ועד כה היו בו יותר מ-17 מיליון צפיות. ערוץ נוסף בשם YOMYOMF הוא שיתוף פעולה בין כוכבי הרשת ראיין היגה, קווג'מבה וג'סטין לי. מדובר בערוץ עם תכנים לצעירים והוא כבר חצה את רף 400 אלף המנויים. ערוץ נשי בשם WIGS הגיע ל-80 אלף מנויים. הדבר החשוב מבחינתנו הוא שמדובר בעולם תכנים מגוון. אנחנו מצליחים למשוך קהלים שונים וזה חשוב מאוד עבור המפרסמים".

- מה הפתיע אתכם?

"אחד הדברים שלא היינו מוכנים אליהם הוא משך הזמן של הסרטונים שבהם הקהל מוכן לצפות. בתחילת הדרך חשבנו שסרטונים קצרים הם המתכון המנצח, אבל למעשה אנחנו רואים ערוצים שבהם סרטונים של 15 ואפילו 30 דקות זוכים לפופולריות. המסקנה היא שגולשים מוכנים לצפות בתוכן ארוך יותר, אם הוא מעניין אותם".

- מה לגבי חומרים מתוסרטים?

"בתקופה הקרובה נראה גידול במספר הסרטונים המתוסרטים, כמו גם עלייה בחומרים הדוקומנטריים ובסרטוני ריאליטי. ההצלחה של החומרים מבוססת על האותנטיות שלהם. לקהל יש רף גבוה, וכשהוא רואה חומר איכותי ומקורי הוא מגיב בהתאם".