הגב הכלכלי של בן צבי

משפחת מוריס, אליה משתייך שלמה בן צבי, נחשבת לאחת המשפחות היהודיות העשירות באנגליה שעיקר עושרה נובע מנכסי נדל"ן. קונרד מוריס, חמו של בן צבי, נחשב במשך שנים לאחד האנשים המשפיעים ביותר על הקהילה היהודית באנגליה. מוריס נמנה על מייסדי לשכת המסחר של ישראל-אנגליה במהלך שנות ה-70' ותרם רבות לארגונים יהודיים באנגליה ובישראל. בנוסף, מכהן כיום מוריס כחבר ועד הנאמנים של אוניברסיטת בר אילן.

שמה של משפחת מוריס עלה בשנה האחרונה לכותרות על רקע השקעתה המוצלחת בחברת סודהסטרים הישראלית, מפתחת המערכות הביתיות להכנת משקאות קלים. מוריס נמנה על גרעין מייסדי החברה במתכונתה הראשונית כ"סודה קלאב". לפני כשנתיים, הונפקה סודהסטרים בהצלחה יתרה בוול סטריט, והיא נסחרת כרגע לפי שווי של 800 מיליון דולר. לאחר ההנפקה, נותרה משפחת מוריס עם 18% מהון המניות, אותם היא מחזיקה דרך חברה פרטית בבעלותה - Real Property Investment.

במהלך השנתיים שעברו מאז ההנפקה, מכרה המשפחה מניות סודהסטרים תמורת 43 מיליון דולר ונכון לרגע זה נותרו באמתחתה 10.7% מהון החברה - החזקה ששווה 86 מיליון דולר. דויד מוריס (42), בנו של קונרד, מכהן עד היום כדירקטור בסודהסטרים.

מלבד סודה סטרים, קונרד מוריס היה מעורב בחברה ישראלית אחרת - אנגל משאבים ופיתוח. לפני כשנתיים זכה מוריס בהתמחרות על חברת הנדל"ן וזאת במסגרת הסדר חוב אליה נקלעה - פועל יוצא של משבר האשראי.