דנקנר: "אני מאמין שנמצא פתרון לכספי העובדים ב'מעריב'"

יו"ר אי.די.בי: "אם אחרי שתי העסקאות עדיין יישאר פער בכספים שמגיעים לעובדים - אני אמליץ לדירקטוריון דסק"ש להעביר לעובדי 'מעריב' את החלק היחסי שלנו, ואני מקווה ששותפנו ב'מעריב' יתרום גם הוא את חלקו"

אתמול היה עוד יום סוער סביב ההתרחשויות בעיתון "מעריב". עובדי "מעריב" מתכננים להשבית את העיתון ביום ג' - כך הודיע יו"ר ועד העובדים חגי מטר בהפגנה שקיימו אתמול (ה') העובדים בתל-אביב.

במהלך ההפגנה הודיע יו"ר ועד העובדים כי ביום שני העובדים לא יעבדו, וביום שלישי, ערב יום הכיפורים, לא ייצא עיתון. בשעה 12:00 יצאו מאות עובדי "מעריב" להפגנה ולצעדת מחאה שהחלה מול בית "מעריב" עד מגדלי עזריאלי, שם נמצאים משרדי אי.די.בי.

בתוך כך, שר התמ"ת, שלום שמחון, הורה אתמול למינהל הסדרה ואכיפה במשרדו לפתוח בבדיקה של חשד להפרת חוקי עבודה ופגיעה בזכויות העובדים. זאת בעקבות המשבר בעיתון "מעריב" והסוגיות העולות הנוגעות לזכויות העובדים.

עוד הורה השר שמחון למנכ"ל שירות התעסוקה, בועז הירש, להיערך לטיפול במאות העובדים, במקרה שיפוטרו. במשרד התמ"ת ציינו כי אי-תשלום שכר או מתן זכויות לעובדים, משמעותו עבירה על החוק ולא רק חובה שבין המעסיק לעובד.

דובר קבוצת אי.די.בי מסר בתגובה כי "יו"ר אי.די.בי נוחי דנקנר נאבק בחודשים האחרונים להצלת העיתון ולשמירת זכויות העובדים, כאשר שתי מטרות-על עומדות לנגד עיניו: האחת - לשמור על מקור פרנסתם של כמה שיותר עובדי 'מעריב' ועל מלוא זכויותיהם; והשנייה - לעשות הכול כדי שהעיתון לא ייסגר.

"בהתאם לכך, דסק"ש וקבוצת אי.די.בי לא יקבלו אף לא אגורה מעסקת מכירת 'מעריב' לאיש העסקים שלמה בן-צבי. כל תמורה שתתקבל מעסקה זו תלך לקופת העיתון, כלומר לשמירת זכויות העובדים ולהחזר חובות, והוא הדין לגבי התמורה מעסקה נוספת למכירת בית הדפוס של העיתון בעיר בת-ים.

"דנקנר נפגש ביוזמתו עם נציגי העובדים ב'מעריב' ועם ראשי ההסתדרות, והצהיר כי הוא מחויב כל-כולו להבטחת זכויותיהם של העובדים. 'אם עסקת בן-צבי תתממש', אמר, 'אז יהיה עיתון שימשיך למלא תפקיד חשוב לדמוקרטיה בישראל, והוא יעסיק חלק משמעותי מהעובדים, וגם יהיה יותר כסף בקופה לשמירת זכויות העובדים. אני מאמין שיחד עם העסקה למכירת בית הדפוס, יהיה פתרון לכספי העובדים. אבל אם אחרי שתי העסקאות הללו עדיין יישאר פער בכספים שמגיעים לעובדים - אני אמליץ לדירקטוריון דסק"ש להעביר לעובדי 'מעריב' את החלק היחסי שלנו, ואני מקווה ששותפנו ב'מעריב' יתרום גם הוא את חלקו'".