נעילה חיובית בבורסה: מלאנוקס עלתה 4.5%, דסק"ש זינקה

נחתמה עיסקת גנדן עם אלשטיין ■ כלל ביוטכנולוגיה: מדיוונד קיבלה אישור לשיווק תרופה באירופה ■ זיו סגל: "מדד ת"א 25 עלה כצפוי מעל 1,125 נקודות, נתמך מעל הרמה הזו ובכך הוגדרה מגמת עלייה לטווח הבינוני-ארוך"

המסחר בבורסה המקומית ננעל היום (א') במגמה חיוביות. שבוע המסחר יהיה קצר ומפוצל בשל יום כיפור (בימים שלישי ורביעי הבורסה תהיה סגורה). המסחר בבורסה התנהל היום על רקע התגברות אי-הוודאות ששוב התגברה בימים האחרונים בנוגע לעתידה של יוון בגוש האירו, מנגד קיימים דיווחים שספרד עתידה לקבל בקרוב חבילת סיוע מלאה למדינה. בזירה המקומית, בנק ישראל צפוי לפרסם ביום שני את החלטת הריבית שלו לחודש אוקטובר (צפויה להישאר ללא שינוי).

המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל מעריך שהמגמה של המדד בטווח הבינוני-ארוך הינה כלפי מעלה. "מדד תל אביב 25 עלה כצפוי מעל 1,125 נקודות, נתמך מעל הרמה הזו ובכך הוגדרה מגמת עלייה לטווח הבינוני-ארוך", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "הרמה של 1,125 נקודות היא רמת תמיכה חשובה עכשיו ומהלך מתחת ל-1,125 יחייב נקיטת פעולת הגנה. רמות המבחן הבאות לעליה הן 1,150 ו-1,180 נק'. סביר שנראה את תל אביב 25 מעליהן בעתיד הנראה לעין וכל פריצה של רמת מבחן כזו תיחשב אישור להמשך עלייה".

ביום שני הקרוב יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית שלו לחודש אוקטובר ועומדת כיום על 2.25%. על פי ההערכות של חלק מהאנליסטים הבנק לא צפוי להותיר את הריבית על כנה וזאת לאור פרסום מדד המחירים לצרכן של חודש אוגוסט שהצביע על עלייה של 1.9% לעומת צפי לעלייה של 1.5%. רוב העלייה המפתיעה במדד נובעת מעלייה במחירי הדיור.

בזירה העולמית ישנם שני אירועים מרכזיים. היום התבשרנו כי קרן המטבע הבינלאומית עלולה לדחות פרסום דוח משותף עם האיחוד האירופי בנוגע יוון וליכולת שלה להשתלט על משבר החוב שנועד לעזור לשרי האוצר של גוש האירו להחליט אם להעניק למדינה נתח נוסף מחבילת הסיוע שהיא מקבלת.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" מפי גורמים רשמיים באיחוד האירופי, הדחייה בפרסום הדוח באה על רקע הוראה שהגיעה מהממשל בארצות הברית שביקש לעכב את פרסום הדוח עד לאחר קיום הבחירות לנשיאות במדינה ב-6 בנובמבר. על פי אחד הגורמים באירופה, ממשל אובמה ביקש להימנע מאירועים שעלולים לגרום לזעזוע בכלכלה העולמית.

הדחייה של פרסום הדוח משמעותה דחייה גם במתן ההחלטה בנוגע לנתח הנוסף בחבילת החילוץ, בזמן שיוון זקוקה לכל סנט על מנת לשרוד. על מנת שלא תיאלץ להכריז על פשיטת רגל ותפרוש מגוש האירו, המדינה תנפיק אגרות חוב קצרות טווח על מנת לגייס הון בעוד שהבנקים במדינה יקבלו גישה לכספי חירום שיוענקו על ידי הבנק המרכזי היווני.

הנושא השני השבוע הינו חבילת החילוץ לספרד. ה"פיננשיאל טיימס" דיווח אתמול כי בשבוע הבא תיחשף התוכנית לחילוץ ספרד. בינתיים עומדת התשואה על אג"ח ממשלת ספרד ל-10 שנים על 5.75%.

מנהיגי הסקטור העסקי של ספרד יצאו ביום חמישי בהצהרות פסימיות וביקשו מממשלת ספרד לבקש סיוע חיצוני מלא מה-ECB. אומנם ממשלת ספרד הצהירה בכל הזדמנות כי אין בכוונתה לבקש סיוע חיצוני רחב היקף בקרוב, אולם מנהיגי הסקטור העסקי דורשים ממנה לבקש סיוע שכזה בהקדם האפשרי משום שהם חוששים שעלויות המימון הנמוכות מהן נהנית ספרד בשבועות האחרונים, יאמירו שוב לרמות גבוהות, במקרה שהממשלה לא תגיש בקשה לסיוע רשמי מהבנק המרכזי של אירופה. חששות אלה עולות בקנה אחד עם טענותיהם של כלכלנים ומומחים שונים שטוענים כי עלויות המימון של ספרד ירדו רק בשל העובדה שהמשקיעים מצפים כי היא אכן תבקש סיוע ממוסדות האיחוד האירופי.

מניית IDB במוקד על רקע העסקה עם אלשטיין

חברת IDB שבשליטת נוחי דנקנר הודיעה במוצ"ש כי נחתמה העסקה עם המיליארדר היהודי אדוארדו אלשטיין במסגרתה יזרים אלשטיין 25 מיליון דולר בתמורה ל-10% מחברת גנדן עם אופציה לקבלת 30% אחזקה בתמורה להוספת עוד 75 מיליון דולר. בנוסף על כך הודיע דנקנר כי הוא ימליץ לדירקטוריון החברה להזרים 35 מיליון שקל לפחות על מנת לפתור את בעיית התשלומים לבעלי אגרות החוב.

כלל ביטוח , השייכת לקבוצת אידיבי, דיווחה הבוקר כי אין התנגדות של רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב לעיסקת מכירת חברת גארד ל-Indemnity, חברת בת של ברקשייר הת'אוויי. עם זאת, השלמת העסקה עדיין כפופה לאישורים, ובכלל זה אישור המפקח על הביטוח בפנסילבניה.

לאחר הכשלון החרוץ בקידוח "מירה" שהביא לצניחה ביחידות ההשתתפות בבורסה בת"א, השותפות בקידוח "שרה 1" מדווחות הבוקר כי החל הקידוח ברישיון ביום חמישי האחרון והפעם השותפות מייחלות לסימני גז. השותפות ברישיון הקידוח הן מודיעין (29.2%), אי.די.בי. פיתוח (5.6%), הכשרת הישוב (5%), הכשרה אנרגיה (22.4%), עמנואל חיפושי גז (5%), אי.פי.סי (13.6%) והמפעילה GGR.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של 18.5 מיליון דולר להקמת מרכז אימון משימתי (MTC) למטוסי הקרב של חיל האוויר במדינה באמריקה הלטינית. הקמת מרכז האימון תבוצע במהלך שנת 2014.

עיריית מוסקבה אישרה לאפריקה הסכם חכירה של קרקע עליה אמור לקום פרויקט טברסקיה (Tverskaya). כך דיווחה אפי פיתוח , זרוע הפעילות של אפריקה במזרח אירופה, בדיווח לבורסה בלונדון בסוף השבוע.

גם כלל ביוטכנולוגיה ריכזה עניין לאחר שרשות התרופות האירופאית העניקה בימים האחרונים אישור לחברת מדיוונד, חברת בת של כלל ביוטכנולוגיה, לשיווק תרופת הניקסוברד (NixoBrid) לטיפול בכוויות מדרגה 3. מדובר בהישג לא קטן עבור החברה הישראלית שכן מדובר בתרופה הראשונה שמאושרת באירופה שמיועדת לטיפול בכוויות באמצעות אנזימים ולא באמצעים כירורגים. על פי ההערכות שיווק התרופה צפוי להתחיל ב-2013 על ידי חברת טבע .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]