ההמלצות החמות: 14 מניות שירכבו על הצלחת האייפון 5

אפל היא לא המניה היחידה שעשויה לעלות אם האייפון 5 יצליח, אלא גם החברות שמספקות לה רכיבים ■ הנה רשימה של 14 מהן

ניג'אם ארורה, המחזיק במניות אפל מזה זמן רב ורשם עליהן רווחים נאים, מציע במאמר באתר מרקטוואץ' 15 מניות לקנייה כיוון שלדעתו הן יהנו מהצלחת האייפון 5. "ברור שאפל תמכור עשרות מיליוני מכשירים ויש אנליסטים שמעריכים כי המספר יגיע ל-250 מיליון", כותב ארורה. "אני לא מסכים עם מספר כה גבוה, אך זה לא משנה את העובדה שיש פה הזדמנות עבור מניות הספקים של אפל".

והנה הרשימה שהרכיב ארורה:

ARM Holdings - החברה אחראית על הארכיטקטורה של המעבד באייפון 5. המעבד עצמו אמנם מיוצר ע"י סמסונג, אך ARM זכאית לתמלוגים מהמכירות.

קוואלקום - לפי ארורה, קוואלקום היא "המרוויחה הגדולה" כי האייפון 5 תומך בטכנולוגיית LTE ועושה שימוש בשבבים שפיתחה קוואלקום.

סקייוורקס (סימול: SWKS) - החברה מספקת מתגי אנטנה ומגבר ספק חשמלי. לפי ארורה, מכירות הרכיבים שמספקת סקייוורקס לאייפון 5 היו מעל הציפיות עד כה, אך מצד השני החברה סופגת הפסדים מעסקיה שלא קשורים לאפל. ארורה סבור כי המניה ירדה יתר על המידה בשל אכזבה מרווחיה.

ברודקום - החברה מספקת רכיבי בקרה למסך של האייפון, אך ארורה מדגיש כי "המניה מתומחרת באופן סביר".

סוני - סוני מספקת רכיבים למצלמה באייפון וכן ורכיבים הקשורים לסוללה.

סירקוס לוג'יק (סימול: CRUS) - החברה מספקת רכיבי שמע (אודיו) לאייפון. "זוהי מניית מומנטום והיא עברה שורט סקוויז מאסיבי לאחרונה כך שהיא עלתה יותר מדי, אך מצד שני ייתכן עוד שורט סקוויז", טוען ארורה.

טקסס אינסטרומנטס - החברה מספקת גם כן רכיבים למסך המגע של האייפון, אך ארורה מציין שלדעתו החברה לא מיצתה את הפוטנציאל שלה עם אפל.

אומניוויז'ן (סימול: OVTI) - חלקה של החברה באייפון 5 שנוי במחלוקת. היא מהווה ספק משנה של רכיבי מצלמה באייפון, כך שאם היא בסופו של דבר תספק לאפל רכיבים, ארורה מעריך שהמניה "תהיה מרוויחה גדולה". כמו כן, הוא טוען כי "המניה נתונה לשמועות רבות שיכולות גם כן ליצור הזדמנויות".

סנדיסק - יצרנית רכיבי זיכרון פלאש יכולה גם כן להרוויח מהאייפון, לצד ספקיות פוטנציאליות של רכיבי זיכרון שיכולות לכלול את סמסונג, הייניקס, מיקרון וטושיבה.

STMicroelectronics - החברה מספקת רכיבי מדידה (accelerometers ו-gyroscopes) לאייפון.

NXP Semiconductors (סימול: NXPI) - החברה מספקת מוליכים למחצה לממשק הגרפי של האייפון. עם זאת, ישנה אכזבה גדולה ל-NXP כי האייפון 5 לא כולל תמיכה בטכנולוגיית NFC (רש"ת: near field communications), טכנולוגיה בה מתמחה NXP.

Avago Technologies (סימול: AVGO) - החברה מספקת רכיבי חשמל לאפל.

RF Micro Devices (סימול: RFMD) - החברה מספקת מתגי RF המותקנים באייפון.

מיקרון - החברה מנסה לקנות את חברת Elpida Memory, שנמצאת בהליך פשיטת רגל. "סביר להניח שאפל לקחה הרבה עסקי SDRAM מסמסונג והעבירה אותם ל-Elpida", טוען ארורה.