אייפון מוזל בקרוב? רפורמת הסמארטפונים יוצאת לדרך

הבוקר תיכנס לתוקף רפורמה של משרד התקשורת, שתקל על יבואנים עצמאיים לייבא טלפונים ניידים לצד חברות הסלולר הוותיקות ■ בשוק הסלולר מעריכים כי המהלך יוביל לירידות מחירים - גם מצד היבואנים וגם מצד חברות הסלולר

אחרי המהפכה במחירי השיחות, ההודעות והגלישה - בקרוב נשלם פחות גם על מכשירי הסלולר. הבוקר (ה') תיכנס לתוקף רפורמת יבוא ציוד הקצה של משרד התקשורת, לפיה יבוטלו החסמים הבירוקרטיים, מה שיקצר את תהליך היבוא ויקל עליו - כך מדווחים בגלי צה"ל.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, מסביר: "ישראל מיישרת קו עם אירופה, ולמעשה היבואנים לא יצטרכו לעמוד בתור במשרד התקשורת לקבל אישור ליבוא מכשירים. המצב עד היום לא היה מצב טוב: מיעוט מכשירים, רובם יקר מאוד. מהיום יותר יבואנים יביאו מכשירים רבים, מה שיביא לרכישה יותר חכמה של הלקוחות. כל אחד ימצא את מה שמתאים לו ובמחיר שמתאים לו".

היוזמה צפויה להכניס שחקנים חדשים לשוק יבוא המכשירים, שעד כה נשלט בעיקר על-ידי 3 חברות הסלולר הגדולות, וכך להגביר את התחרות.

בחנויות הסלולר כבר נערכים, כפי שמספר חיים פרקל מרשת "בסט מובייל". "אנחנו נערכים לרפורמה, ותוך 10-15 יום כבר נרגיש בכניסת מוצרים ומתגים חדשים לרשת, דבר שיביא אותנו להשפיע במישור המחיר ולעלייה גדולה מאוד בהיצע", שיתף פרקל.

הצרכנים, מצידם, מצפים לצניחה במחירים. "כל רפורמה שמביאה להורדת מחירים היא מבורכת", אמרה צרכנית.

"אני מאוד שמח לשמוע שהמחירים סוף-סוף יהיו שפויים. בכל העולם קונים בזול מכשירי טלפון, ורק בארץ צריך משכנתא", הוסיף צרכן אחר, ואישה אחרת הוסיפה: "אני חושבת שאשדרג את המכשיר שלי אם יהיה כל פעם יותר קל וזול להחליף".

על האייפון 5, שהושק בשבוע שעבר ואמור להגיע לישראל בחודשים הקרובים, כנראה שכבר נשלם פחות. על-פי ההערכות, בשוק הסלולר נוכל למצוא אותו אצל היבואנים המתחרים בכמה מאות שקלים פחות, ואם החברות הוותיקות ירצו להישאר בתמונה - גם הן ייאלצו להציע אותו במחיר דומה.