עשור אבוד? ה-IMF: הכלכלה הגלובלית תתאושש בעוד כעשור

אוליבר בלאנשרד, הכלכלן הראשי של קרן המטבע העולמית, טוען כי הבעיות הרבות באירופה, ארה"ב ואסיה דוחות את ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית, מאז נקלעה למשבר ב-2008

לכלכלה הגלובלית יקח כ-10 שנים להתאושש מהמשבר הכלכלי שפקד אותה ב-2008, כך טוען אוליבר בלאנצא'רד, הכלכלן הראשי של קרן המטבע העולמית (IMF) בראיון שקיים עימו האתר הכלכלי ההונגרי Portfolio.hu.

בלאנשרד אמר במהלך הראיון כי גרמניה תהיה חייבת להסכים לשיעורי אינפלציה גבוהים יותר ולהגדיל את כוח הקנייה של הציבור, זאת כחלק מהפתרון למשבר החוב האירופי. "אולם, הפוקוס נמצא בבעיות של אירופה כולה", הוא טוען. "חשוב לזכור שגם לארה"ב יש בעיות פיסקליות שהיא עדיין לא הצליחה לפתור".

"אומנם זהו עדיין אינו עשור אבוד, אך סביר להניח שייקח לפחות עשור, מאז תחילת המשבר הכלכלי, עד שהכלכלה הגלובלית תחזור למסלול התקין", דברי בלאנשרד, שמוסיף גם כי יפן נאלצת להתמודד עם התאמות פיסקליות שונות, עניין שייקח עשרות שנים. "אומנם סין החלה לטפל בבועת הנדל"ן שלה, אך היא סובלת כעת מירידה בצמיחה. עם זאת, אנו לא צופים נחיתה קשה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם".

בהמשך, בלאנשרד מתייחס גם למצבו של גוש האירו וטוען כי הבנק המרכזי האירופי חייב לשמור על יעד אינפלציה של 2%, בעוד מדינות הגרעין בגוש האירו, כגון גרמניה חייבות לשמור על יעדי אינפלציה גבוהים יותר. בנוסף, הוא טוען כי מדינות גוש האירו חייבות להפחית את החוב שלהן בצורה מהירה כדי למתן את המשבר.