הבורסה סגרה במגמה מעורבת; מדד הבנקים נסוג ב-2.2%

מדד המעו"ף זינק השבוע בכ-3.1% והשלים עלייה של כ-10% מתחילת חודש ספטמבר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-885 מיליון שקל ■ שטראוס מחלקת 140 מיליון שקל כדיבידנד ■ מלאנוקס עלתה ב-3.9%

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ה') במגמה מעורבת, כשמדד המעו"ף נסוג קלות ומנגד מדד ת"א 75 רושם עלייה קלה. השוק המקומי לקח פסק זמן מהמומנטום החיובי שנמשך בימים האחרונים. זאת על רקע מגמה מעורבת באירופה וצפי לעליות קלות בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-885 מיליון שקל. מדד המעו"ף זינק השבוע בכ-3.1% והשלים עלייה של כ-10% מתחילת חודש ספטמבר.

גם היום הסתיים המסחר עד השעה 14:45 בשל חול המועד סוכות, וכעת יוצאת הבורסה לחופשה עד יום שלישי בשל החג.

אמש בוול סטריט נסגר המסחר בעליות שערים הודות לסקר ה-ADP שהראה על יצירת 162 אלף משרות במגזר הפרטי בחודש ספטמבר - מעל התחזיות. בשוק ממתינים כעת בדריכות לפרסום נתוני התעסוקה המלאים מחר. ההערכות הן כי 130 אלף משרות נוצרו בסך הכל במשק האמריקני בחודש שעבר, לעומת 103 אלף בחודש אוגוסט. שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 8.1%.

ולאן מנשבות הרוחות בישראל ? במערכת הפוליטית והכלכלית קיימת ציפייה דרוכה לקראת החלטתו של ראש הממשלה שהצהיר מוקדם יותר השבוע כי יחליט בתוך כשבועיים אם להקדים את הבחירות או לנסות ולאשר את התקציב לשנת 2013.

למרות עליות השערים הנאות שנרשמו בספטמבר בבורסה בתל אביב, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, המשקיעים באחד העם ממשיכים להתבצר באפיקים הסולידיים ביותר - קרנות כספיות וקרנות אג"ח מדינה. בחודש החולף צמח ענף הקרנות בכ-3 מיליארד שקל ל-160.5 מיליארד שקל, כאשר כ-1.75 מיליארד שקל מצמיחה זו מיוחסים לגיוסים נטו, והשאר לתשואה החיובית שהניב השוק. (לסיפור המלא)

שטראוס מחלקת 140 מיליון שקל; ירידות בבנקים

מניות הבנקים - ובכללן הפועלים , לאומי , דיסקונט ומזרחי טפחות - המשיכו לרכז עניין לאחר חשיפת "גלובס" כי הבנקים מנסים ללחוץ על בנק ישראל לרכך את מסקנות ועדת זקן, בסוגיית העמלות בעסקים הקטנים. (לסיפור המלא)

חברת המזון שטראוס הכריזה היום על דיבידנד בהיקף של 140 מיליון שקל. מחיר מניית שטראוס 44 שקל והדיבידנד בהיקף של כ-1.31 שקל למניה כך שמדובר בתשואת דיבידנד (לא שנתית) של כ-3%. המועד הקובע לצורך החלוקה הוא 14 בנובמבר והתשלום יבוצע ב-28 בנובמבר. יתרת רווחי שטראוס עומדת על כ-1.19 מיליארד שקל.

מניית ביוליין המשיכה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אתמול בעקבות המלצה חיובית שקיבלה מבית השקעות אמריקני.

קבוצת כן פייט ביופרמה העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה על תחילת המסחר בארה"ב. מניית החברה תיסחר ב-OTC תחת הסימול CANFY

פלוריסטם הודיעה היום כי פיתחה מכשיר נייד שישמש להפשרת מנות מוקפאות של תאי הגזע מהשלייה (PLX). זאת כחלק מהאסטרטגיה הרחבה של החברה לספק מוצרי תאים איכותיים וקלים לשימוש, שישמשו כתרופות מדף להתוויות שונות.

רוני בירון מ-UBS חזר על המלצות הקנייה שהעניק למניות התקשורת הישראליות - פרטנר , סלקום ובזק תוך שהוא מעלה את מחיר העיד שלהן לרמה המשקפת פרמיה של עד כ-35%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]