החברות בארה"ב כבר החלו להזהיר מעונת הדוחות הבאה

עונת הדוחות של הרבעון השלישי עדיין בתחילתה וכבר יש חברות שמזהירות מעונת הדוחות הבאה ■ חלק מהאנליסטים מעריכים שמדובר במהלך מכוון מצד החברות על מנת שיהיה להן קל יותר לעמות בתחזיות

עונת הדוחות של הרבעון השלישי של השנה עדיין בחיתוליה אולם יש כבר חברות בארצות הברית שפרסמו אזהרות לקראת עונת הדוחות של הרבעון האחרון של השנה. מנתונים שעולים עד כה נראה כי עונת הדוחות הבאה צפויה להיות יותר גרועה מעונת הדוחות הנוכחית.

מנתונים שפרסמה סוכנות הידיעות "רויטרס" עולה כי עד עתה 11 חברות שכלולות במדד ה-S&P 500 פרסמו תחזית שלילית לגבי הרווחים שלהן ברבעון הרביעי של השנה, לעומת 0 שפרסמו תחזית חיובית. בתקופה המקבילה ברבעון הקודם פרסמו 6 חברות תחזיות שליליות לגבי תוצאות הרבעון השלישי שלהן לעומת 0 שפרסמו תחזית חיובית.

חלק מהאנליסטים לא מתרגשים מהתחזיות הללו וטוענים שמהלכים כאלו נעשו בעבר בוול סטריט לפיהם החברות מורידות את רף הציפיות לקראת הרבעון, זאת כדי שתוכל "להכות" את התחזיות עם פרסום הדוחות שלה מה שיוביל לעלייה במחיר המניה. גם בעונת הדוחות הנוכחית צפויים מהלכים שכאלו, למרות שעד עתה זה עדיין לא קרה.

"הסוגייה כאן היא האם החברות מנסות בכוונה להציב לעצמן רף נמוך, כדי שיהיה להן קל יותר לעמוד בציפיות, או שיש כאן באמת סיכונים אמיתיים שיכולים להשפיע על הצמיחה הכלכלית", אומר ריק מיקלר נשיא חברת ההשקעות LibertyView Capital Management.

דוחות החברות ברבעון השלישי עד כה מתקשות לעמוד בתחזיות של האנליסטים, כשרק 59% מהחברות מצליחות "להכות" את התחזיות לעומת ממוצע רב שנתי של 62%. גם הצמיחה ברווחי החברות על בסיס שנתי צפוי להיות שלילי בפעם הראשונה מזה 3 שנים.