אילקס מדיקל מפחיתה את דמי הניהול שתשלם לה מדטכניקה

אילקס מוותרת על קבלת תשלום חד פעמי של 1.1 מיליון שקל ועל העלאה של 3% לשנה בדמי הניהול

אילקס מדיקל מפחיתה את גובה דרישתה לקבלת דמי ניהול מהחברה הבת מדטכניקה (54%). אילקס ומדטכניקה, העוסקות בשיווק ציוד רפואי, מיזגו בשנה האחרונה חלק משירותי הניהול שלהן, אך עד כה לא נקבע בדיוק כיצד יחלקו החברות את עלות השירותים הללו.

בסוף אוגוסט דיווחה מדטכניקה על הסכם לתשלום דמי ניהול לחברה האם. מקורבים לאילקס מסרו כי ההחלטה על הפחתת דמי הניהול התקבלה לאחר מו"מ עם מדטכניקה ולא בשל התנגדות של הגופים המוסדיים המחזיקים במניות החברה בת.

על פי ההצעה המקורית, אמורה הייתה מדטכניקה לשלם לבעלת השליטה אילקס שכר שנתי של 3.7 מיליון שקל, שיגדל ב-3% בכל שנה, וכן מענק חד פעמי בסך 1.1 מיליון שקל. בהצעה המופחתת שתובא לאישור בעלי המניות של מדטכניקה, יעמדו עלויות השכר שישולמו לאילקס על 3.6 מיליון שקל בשנת 2012 ועל 3.4 מיליון שקל מ-2013 ואילך (ללא עדכון של 3% מדי שנה). כמו כן, בוטל המענק החד פעמי של 1.1 מיליון שקל שביקשה אילקס לגבות מהחברה הבת, עבור שירותים שנתנה בין מועד השלמת הרכישה של מדטכניקה במארס 2011 ועד סוף השנה שעברה.

בהצעה החדשה פורטו במדויק בעלי התפקידים והשירותים שיעניקו למדטכניקה, וכן אחוזי המשרה שלהם. זאת, כדי שניתן יהיה להעריך אם התשלום עבור שירותיהם הוא כמקובל בשוק.

המיזוג שנבחן מתגלה כבעייתי

אילקס, שבשליטת ד"ר משה בן שאול, רכשה את מניות השליטה במדטכניקה לפני פחות משנתיים, מידי חברת ההשקעות עילדב ומנכ"ל מדטכניקה, ישראל טאובר, תמורת כ-260 מיליון שקל (רוב המימון לרכישה, 205 מיליון שקל, הגיע מהלוואות בנקאיות). מאז הרכישה הידרדר שוויה של מדטכניקה, והיא נסחרת כיום לפי שווי של 152 מיליון שקל בלבד - נמוך בכ-60% מהשווי לפיו בוצעה הרכישה. שוויה של אילקס עצמה ירד ב-68% מאז ביצוע הרכישה, ל-127 מיליון שקל.

לפני כשבועיים הודיעו אילקס ומדטכניקה כי החלו לבחון מיזוג מלא ביניהן. הקושי העיקרי בעסקת המיזוג יהיה כנראה ההסכמה על השווי.

מבחינת משקיעי מדטכניקה, המיזוג עשוי להיות בעייתי שכן הוא כרוך בנטילת החוב הגדול של אילקס, בעוד שמדטכניקה היא חברה ללא חוב. מדטכניקה רשמה במחצית הראשונה של 2012 הכנסות של 115 מיליון שקל, ירידה של 2% לעומת התקופה המקבילה, ורווח של 21 מיליון שקל שרובו מיוחס לאירועים חד פעמיים. אילקס רשמה הכנסות של 240 מיליון שקל, גידול של 30%, והפסד של 1.7 מיליון שקל, גם כאן בעיקר בשל אירועים חד פעמיים.