מניית היום: מזנקת ב-4% בעקבות פרסום תוצאות טובות

זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם: "התוצאות הראשוניות שמבשרות על כך שתאי ה-PLX שלנו יכולים לפעול כסוכנים אנטי-פיברוטיים, מהווה הזדמנות עבורנו לחדור למספר שווקים, בהיקף של מיליארדי דולרים"

חברת פלוריסטם הודיעה היום (ד') על תוצאות במחקרים פרה-קליניים ומעבדתיים, שלפיהן תאי הגזע מהשלייה שפיתחה (PLX) הצליחו להפחית תהליכי הצטלקות (פיברוזיס).

פיברוזיס, המוגדר כגידול, התקשות ו/או צלקת של מספר רקמות, הינו תוצאה סופית של דלקת כרונית שפוגעת בריקמת הגוף ויכול להתרחש בכל איבר, ובכלל זה בלב, בכבד, בכליות ובריאות. הדלקת הכרונית יכולה לנבוע ממגוון גירויים, כמו זיהומים כרוניים, תגובות אוטואימוניות, תגובות אלרגיות, פגיעות כתוצאה מטיפולי כימותרפיה או הקרנות, פגיעת קרינה ועוד.

בעקבות פרסום נתוני המחקרים רושמת מניית פלוריסטם עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה.

הנתונים יוצגו במפגש השנתי של האגודה הישראלית לחקר השלייה, שיתקיים זו הפעם השלישית ב-18 באוקטובר, 2012, על-ידי לנה פינזור, מנהלת מחקר בסיסי וניסויים טרום-קליניים.

זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם: "התוצאות הראשוניות שמבשרות על כך שתאי ה-PLX שלנו יכולים לפעול כסוכנים אנטי-פיברוטיים, מהווה הזדמנות עבורנו לחדור למספר שווקים, בהיקף של מיליארדי דולרים, שבהם הפיברוזיס מהווה שלב סופי בתהליכים דלקתיים. לאור הפוטנציאל, אנו נמשיך לחקור את המאפיין החשוב הזה בתאים שלנו, ואפשר שבעתיד נוסיף את מניעת הפיברוזיס לרשימת ההתוויות המגוונת לשימוש בתאי ה-PLX".