נעילה יציבה בוול סטריט; צ'ק פוינט צללה יותר מ-13%

אופטימיות בקרב המשקיעים בעניין ספרד ■ ראש ממשלת יוון הודיע כי הוא קרוב לחתום על הסכם עם נציגי הטרויקה ■ בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני התחלות הבנייה לחודש פברואר שהפתיעו לטובה

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') במגמה יציבה כאשר המדדים המרכזיים נותרו בטריטוריה החיובית. זאת, בהתאם למגמה שנרשמת ביומיים האחרונים בבורסות העולם וזאת על רקע אופטימיות מסויימת מעתיד המשבר בספרד, יחד עם דוחות כספיים טובים של החברות בארצות הברית. בזירת המאקרו, התפרסמו היום נתונים טובים בתחום הנדל"ן בארצות הברית כשהנתון העיקרי הינו נתון התחלות הבניה.

נתחיל עם המשבר בספרד כשלפני יומיים דיווח עיתון ה"פייננשל טיימס" כי המדינה תבקש סיוע מהמוסדות הבינלאומיים בחודש הבא וזאת לאחר סיום בדיקת השפעת מתן חבילה שכזו על מדינות אחרות בגוש האירו, בעיקר איטליה. אתמול בכירים בספרד רמזו כי המדינה מתכוונת לפנות לבנק המרכזי האירופי על מנת לקבל קו אשראי של 50 מיליארד אירו כאמצעי זהירות, מה שיכול להוציא לפועל את תוכנית רכישת האג"ח שהבנק הכריז עליה.

התשואות על אגרות החוב של ספרד ל-10 שנים רושמות הבוקר ירידה ועומדות כעת על 5.52%, וזאת לאחר הנפקה מוצלחת אתמול של אגרות חוב לטווח של שנה ושנה וחצי במהלכה שילמה הממשלה ריבית ממוצעת שנמוכה מהנפקה קודמת.

המשקיעים גם התעודדו מהודעת סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מאתמול לפיה היא מותירה את דירוג האשראי של ספרד על רמה של Baa3 אך היא הורידה את תחזית הדירוג לשלילי מרמה של יציב. המשקעים התעודדו (יחסית) מההודעה של מודי'ס מכיוון שעל פי ההערכות הסוכנות הייתה אמורה להוריד את דירוג האשראי של המדינה ל"זבל".

מעבר לספרד, גם יוון חזרה היום לכותרות לאחר שראש הממשלה אנטוניוס סמארס הצהיר היום כי מדינתו קרובה להסכם עם נציגי ה"טרויקה" (קרן המטבע, הנציבות האירופית והבנק המרכזי) לגבי קבלת נתח נוסף בחבילת החילוץ.

בזירה האמריקאית, התקיים לפנות בוקר (שעון ישראל) באוניבריסטת הופסטרה שבניו-יורק העימות השני בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לבין המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני. חלק הארי בעימות הנוכחי, כמו בעימות הקודם, היה הנושא הכלכלי והמצב של הכלכלה האמריקאית. על פי האנליסטים וסקרים שפורסמו לאחר העימות, מי שיצא עם ידו על העליונה היה ברק אובמה שהצליח לתקן את הרושם המביך לאחר העימות הראשון.

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני התחלות הבניה ומתן האישורים לבניה של חודש ספטמבר. נתון התחלות הבניה זינק ב-15% לעומת חודש אוגוסט ועמד על 872 אלף התחלות כשהצפי היה לעלייה ל-768 אלף התחלות בנייה לעומת 750 אלף בחודש אוגוסט.

גם נתון אישורי הבניה הפתיע לטובה כשרשם זינוק חד ל-894 אלף אישורים בחודש ספטמבר מ-803 אלף בחודש אוגוסט, כשהצפי היה לעלייה מתונה יותר לרמה של 815 אלף אישורי בנייה.

צ'ק פוינט צונחת על רקע אכזבה מהתחזית

עונת הדוחות בארצות הברית נמצאת בשיאה והיום הגיע תורו של בנק אוף אמריקה לפרסם את דוחותיו לרבעון השלישי של השנה. הבנק דיווח על רווח של 340 מיליון דולר, או 0 דולר למניה, לעומת רווח של 56 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים צפו הפסד של 7 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 20.66 מיליארד דולר, לעומת 28.7 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים שעמדו על הכנסות של 21.86 מיליארד דולר.

גם חברת האבטחה הישראלית צ'ק פוינט פרסמה את דוחותיה לרבעון השליש מהם עולה כי סך ההכנסות של החברה עמדו ברבעון על 332.4 מיליון דולר, מה שמהווה עלייה של 8% בהשוואה לרבעון השלישי של 2011. הרווח התפעולי עמד על 195.6 מיליון דולר, 59% מההכנסות. בשורה התחתונה מדווחת צ'ק פוינט על רווח של 0.79 דולר למניה - גידול של 10% ביחס לשנה שעברה, או 164.1 מיליון דולר - גידול של 7%.

עם תום המסחר בוול סטריט אתמול פרסמה חברת אינטל את דוחותיה. בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח עמד על 58 סנט למניה ברבעון השלישי של השנה, לעומת 65 סנט למניה ברבעון המקביל, או 2.97 מיליארד דולר לעומת 3.47 מיליארד דולר. ציפיות האנליסטים היו לרווח של 49 סנט למניה בלבד. אינטל מעריכה עוד כי ברבעון הרביעי יעמדו הכנסותיה על 13.5 מיליארד דולר.

גם IBM דיווחה על תוצאותיה, כאשר בשורת הרווח מדווחת החברה על 3.33 מיליארד דולר לעומת 3.19 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה עמדו על 26.16 מיליארד דולר, בהשוואה ל-24.78 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ברבעון השני דיווחה IBM על הכנסות של 25.78 מיליארד דולר ורווח של 3.88 מיליארד דולר, או 3.34 דולר למניה.

אחרי סיום המסחר תדווח מלאנוקס על תוצאותיה. האנליסטים מעריכים בממוצע הכנסות של כ-153 מיליון דולר ורווח של 1.13 דולר למניה ברבעון האחרון.

המנייה של סיטיגרופ ממשיכה לעמוד במוקד המסחר וזאת לאחר שמנכ"ל ונשיא הבנק הודיעו במפתיע על פרישתם מהתפקיד במהלך שזעזע את וול סטריט. בראיון שהעניק המנכ"ל הפורש ויקרם פנדיט לרשת CNBC הוא אמר כי אף אחד לא הכריח אותו לפרוש ושהוא הרגיש שזה הזמן המתאים ביותר לעשות זאת.