גוגל פרסמה דוחות מאכזבים במהלך המסחר; המניה צנחה

גוגל אכזבה את המשקיעים ודיווחה על רווח למניה של 6.53 דולר לעומת 8.33 דולר ברבעון המקביל ולעומת צפי אנליסטים לרווח של 10.55 דולר למניה

גוגל פרסמה היום במהלך המסחר בוול סטריט (ה') את תוצאותיה לרבעון האחרון. ענקית האינטרנט הייתה אמורה לפרסם תוצאות לאחר סיום המסחר אולם פרסמה כאמור את התוצאות, משום מה, במהלך המסחר.

מהחברה נמסר כי "החברה שמדפיסה את הדוח, RR Donnelley, הודיעה לנו מוקדם יותר כי שלחה את טיוטת הדוח לפרסום ללא אישור שלנו. המסחר במניה הופסק ואנו נפרסם את הדוח המלא ונקיים שיחת ועידה לאחר סיום המסחר, במועד שתוכנן".

גוגל אכזבה את המשקיעים ודיווחה על רווח למניה של 9.03 דולר למניה (6.53 דולר לאחר חלוקת עמלות) לעומת 8.33 דולר ברבעון המקביל ולעומת צפי אנליסטים לרווח של 10.55 דולר למניה.

הרווח הנקי עמד על 2.18 מיליארד דולר ברבעון לעומת 2.73 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

בשורה העליונה דיווחה גוגל על הכנסות של כ-14.1 מיליארד דולר ברבעון, לעומת 9.72 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות לאחר חלוקת עמלות לשותפות פרסום, עמדו על כ-11.33 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים להכנסות של 11.86 מיליארד דולר.

בתגובה לדוחות המאכזבים רשמה מניית גוגל ירידה חדה במהלך המסחר בוול סטריט. לאחר מכן חלה הפסקת מסחר במניה.

עוד עולה מדוחות גוגל כי ההכנסות מקישורים ממומנים גדלו ברבעון ב-33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וב-6% לעומת הרבעון השני השנה אולם ההכנסה פר הקלקה ירדה ב-15% וב-3% לעומת הרבעון השני.

ההכנסות מפעילות ברשת האינטרנט גדלו ב-21% ל-3.13 מיליארד דולר ואילו ההכנסות מפעילות מול אתרים גדלו ב-15% ל-7.73 מיליארד דולר.

"רואים האטה ברורה בעסקי הליבה של גוגל", אמר קולין גיליס, אנליסט ב-BGC Partners LP, לבלומברג. "הם נכנסים לתחומים נוספים כמו הטאבלטים אבל צריך לחכות ולראות כמה הצלחה תהיה לגוגל בכך".

מניית גוגל עלתה לפני כשבועיים לשיא כל הזמנים של 773 דולר למניה ומאז התממשה וכעת היא נסחרת ברמה של 687 דולר המשקפת לה שווי שוק של כ-224 מיליארד דולר.