אנליסט: גוגל עלולה לאבד את מקומה או להיעלם תוך 5 שנים

יומיים לאחר שגוגל אכזבה את המשקיעים עם דוחותיה הכספיים, יש מי שכבר מספיד את החברה ■ אריק ג'קסון מעריך כי גוגל עומדת בפני גורל דומה לזה של יאהו

גוגל פרסמה ביום חמישי דוחות כספיים מאכזבים וכבר יש מי שמנבא את סופה של ענקית החיפוש. אריק ג'קסון, מנהל ומייסד חברת Ironfire Capital, מעריך כי גוגל תאבד את מקומה בתור המובילה בתחום החיפוש והיא אפילו יכולה "להיעלם" תוך 5 עד 8 שנים במידה והלחץ התחרותי, שכבר הספיק להוריד מספר חברות בתחום החיפוש, יתחיל להשפיע על החברה.

ג'קסון אומר כי גוגל עלולה בקלות למצוא את עצמה מתמודדת עם אתגרים שגרמו לפגיעה בחברות כמו יאהו . "הם יכולים להיעלם תוך 5 עד 8 שנים, והכוונה בלהיעלם במובן הזה שמנוע החיפוש של יאהו היה המלך בתחום הזה. כיום, יאהו למעשה נעלמה", אמר ג'קסון במהלך ראיון לרשת CNBC.

על פי ג'קסון הסיבה העיקרית בגינה גוגל הולכת לאבד את הדומיננטיות שלה בשוק החיפוש הינה אותה סיבה שפוגעת במחיר המנייה של פייסבוק : המחסור בהכנסות מפלטפורמת המובייל שלה. כלומר, בתקופה האחרונה נרשמת עלייה בהיקף החיפושים מטלפונים חכמים אך גוגל מתקשה לגייס מפרסמים שיפרסמו במנוע החיפוש המיועד לסמארטפונים.

"אם פייסבוק רושמת האטה במכירות שלה והצמיחה של החברה הובילה לכך שמחיר המניה של החברה נחתך בחצי, למה שזה לא יהיה אותו הדבר עבור גוגל אם תמשיך להתנהל בצורה הנוכחית", אמר ג'קסון בראיון.

כאמור, גוגל פרסמה ביום חמישי את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה והיא איכזבה את המשקיעים. החברה דיווחה על רווח למניה של 9.03 דולר למניה (6.53 דולר לאחר חלוקת עמלות) לעומת 8.33 דולר ברבעון המקביל ולעומת צפי אנליסטים לרווח של 10.55 דולר למניה.

הרווח הנקי עמד על 2.18 מיליארד דולר ברבעון לעומת 2.73 מיליארד דולר ברבעון המקביל. בשורה העליונה דיווחה גוגל על הכנסות של כ-14.1 מיליארד דולר ברבעון, לעומת 9.72 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות לאחר חלוקת עמלות לשותפות פרסום, עמדו על כ-11.33 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים להכנסות של 11.86 מיליארד דולר.