יעקב פרי: ההון שלי קרוב לזה של מעמד הביניים; אפרסם הצהרת הון במידה ואתבקש לעשות זאת

במהלך ראיון שהעניק שחקן החיזוק החדש של מפלגת יש עתיד תקף פרי את התקשורת על העיסוק במשכורת שלו ■ "אין לי שליטה על המשכורת שאני מקבל", אמר פרי ■ בואו לראות כמה הרוויח פרי מאז שפרש מהשב"כ

שחקן החיזוק החדש של יאיר לפיד, יו"ר בנק מזרחי טפחות לשעבר יעקב פרי התארח הערב בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2. במהלך הראיון התייחס פרי להחלטה שלו להתמודד ברשימה של לפיד ובנוגע לעיסוקיו הקודמים בסלקום ובבנק מזרחי טפחות.

פרי החליט לפתוח את הראיון במתקפה על התקשורת שלטענתו מנפחת את המשכורות שהוא קיבל בעבודותיו הקודמות. "קבלת הפנים מצד התקשורת לא הייתה חמה, גדלתי בבית של פועלים ואני בא מבית שחווה קשיים. מרבית שנות חיי הקדשתי למדינת ישראל וב-18 שנים האחרונות אני שכיר, מה רע בזה?", אמר פרי. "כל המספרים שהופרחו באוויר לאחרונה בנוגע למשכורת שלי היו מספרים דימיוניים ואת תתאכזבי לגלות כשאתבקש לפרסם את הצהרת הון שלי, כי אני הרבה יותר קרוב למעמד הביניים ממה שאת חושבת".

כשנשאל על ידי המנחה דנה ויס בנוגע למשכורת שלו בתור יו"ר בנק מזרחי טפחות התחמק פרי מהתשובה ואמר: "אני מרבית חיי משרת את הציבור ואני מסוגל לתרום ליאיר ולרשימתנו לעשות שינויים בכל התחומים שלפיד כבר התבטא לגביהם, אני רוצה לדבר על השוויון בנטל על החינוך, אני חושב שאני יכול לתרום, והליכה לפוליטיקה הינה הקרבה מבחינתי, היא לא באה כתוצאה מבדיקה של בנק ישראל בעניין כזה או אחר".

לבסוף נשאל פרי על ההפרש בין העובדים הזוטרים בחברות לבין הבכירים ופרי השיב כי אין לו שליטה על השכר והמערכת הכלכלית הנוכחית היא זו שמכתיבה את השכר. "באתי למערכת כלכלית שבה נקבעים דברים לפי תקנות ונהלים והייתי שכיר מצליח, אני חושב שאת המערכת הכלכלית הנוכחית אפשר לשנות רק באמצעות הפוליטיקאים", אמר פרי בראיון.