מודיעין והכשרה אנרגיה נוטשות את קידוח "שרה"

"גלובס" חשף אתמול כי ממצאים ראשוניים שנאספו בשכבת המטרה של הקידוח העלו כי לא נמצאו סימני גז משמעותיים בקידוח "שרה" ■ נוחי דנקנר, עופר נמרודי וצחי סולטן קיוו לגלות בבאר 0.8 טריליון רגל מעוקבת גז טבעי (TCF)

לאחר שהתגלה כי קידוח "שרה" יבש, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", השותפויות מודות בכישלון ונוטשות את הקידוח. לפי דיווח היום לבורסה, "מניתוח ממצאי הקידוח ועל-פי מידע שהתקבל מהמפעיל, לא נמצאו בקידוח כמויות מסחריות של הידרוקרבונים, ולכן הוחלט לנטוש את באר הקידוח".

בעלי הרישיון, הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי, שותפות מודיעין ו-IPC - קיוו לגלות 0.8 טריליון רגל מעוקבת גז טבעי (TCF), אך ממצאים ראשוניים שנאספו בשכבת המטרה של הקידוח העלו כי לא נמצאו סימני גז משמעותיים. בכך ירדו ככל הנראה לטימיון כ-50 מיליון דולר נוספים שהושקעו בקידוח "שרה".

הכישלון בקידוח "שרה" בא בהמשך לכישלון של השותפויות בקידוח "מירה" מוקדם יותר החודש. כזכור, גם קידוח "מירה" שבו תלו תקוות רבות התגלה כיבש לאחר שהושקעו בו כ-100 מיליון דולר, על-פי האומדן המקורי.

בהודעה לבורסה של השותפויות הבוקר, נכתב בנוסף כי "תוצאות הלוגים בצירוף חולות באיכות גבוהה שנמצאו בקידוח, עשויים להעיד לכאורה כי קיימת בשטח הרישיון מערכת הידרוקרבונים פעילה. המפעיל מנתח את המידע הגיאולוגי שנאסף במהלך הקידוח, לרבות נתוני הלוגים, והמידע הנ"ל יאפשר בחינה מחודשת של פוטנציאל משאבי הגז והנפט בשטח הרישיון ובחינת ביצוע קידוחי אקספלורציה נוספים ברישיון בעתיד".

לדברי השותפויות, בקידוח "שרה" הושקע סכום של כ-48.5 מיליון דולר בגין הקידוח ועד לנטישה (בגין 100% מהזכויות). חלקם האפקטיבי של מחזיקי הזכויות ההוניות בחברה בסכום זה: כ-3.3 מיליון דולר, לדבריהן. ההוצאות הצפויות לשיקום אתר הקידוח נאמדות בכ-7 מיליון דולר. חלקם האפקטיבי של מחזיקי הזכויות ההוניות בחברה בתקציב זה: כ-480 אלף דולר.

מהשותפויות נמסר כי הן בוחנת את ההשלכות החשבונאיות של ההחלטה לנטוש את באר הקידוח על הדוחות הכספיים שלהן.

צחי סולטן, מבעלי מודיעין, התייחס אתמול לכישלון קידוח "שרה": "אין ספק כי מדובר באכזבה גדולה לשותפים, למשקיעים ולמשק הישראלי כולו. לצערנו קידוח יבש הוא חלק מהסיכון הקיים בפעילות אקספלורציה".

הזכויות ברישיונות "מירה" ו"שרה" מתחלקות בין קבוצת הכשרה אנרגיה השולטת ב-46.5% (באמצעות עמנואל אנרגיה 22.43%, עמנואל אנרגיה - חיפושי נפט 19.16% וחברת הכשרת היישוב 5%) שותפות מודיעין של צחי סולטן וקונצרן אי.די.בי . השולטת ב-34.8% (מודיעין 29.212% ואי.די.בי 5.6%) ושותפות אי.פי.סי נפט וגז בשליטתם של מולי רבינא והווארד קופר המחזיקה ב-13.6%. המפעיל חברת GGR מחזיקה את 5% הנותרים.