חדש בגרופון: הסכמי ממון וצוואות בהנחה של עד 56%

באתר הקופונים עלתה מודעה בתחום חדש: ייעוץ ושירותים משפטיים ממשרד עו"ד

עד כמה הידרדר מצבם של עורכי הדין בארץ? הבוקר (ב'), לצד הצעות לארוחת בבר הזינק בחצי מחיר, פוף שפיצי במבצע וטיפולי בוטוקס במחיר חסר תקדים, נחשפו גולשי אתר הקופונים המוכר גרופון למודעה בתחום חדש, שטרם ראו בו: ייעוץ ושירותים משפטיים ממשרד עורכי דין.

במודעה נכתב: "משרד עורכי הדין וילמן ושות', המתמחה בדיני משפחה, מציע: 399 שקל בלבד עבור פגישת ייעוץ משפטי בתחום דיני המשפחה. עריכת צוואה רק ב-555 שקל, עריכת הסכם ממון ב-1,199 שקל בלבד".

בדומה לעסקאות אחרות באתר, גולשי האתר מוזמנים לרכוש קופון אותו יוכלו לממש במשרד המציע. תוקף הקופון שיירכש הנו עד ה-23 בינואר 2013.

מהפרסום עולה כי מדובר ב-56% הנחה - 501 שקל - עבור השירות שמספקים עורכי הדין במשרד. פגישת ייעוץ משפטי אישית בת שעתיים בתחום דיני משפחה עם עו"ד וילמן למשל, צוין, עולה 900 שקל בדרך-כלל; עריכת צוואה עולה 1,500 שקל, ועריכת הסכם ממון - 3,000 שקל.

גרופון / צילום מסך
 גרופון / צילום מסך

"בושה וחרפה"

בשל הרצון לשמור על כבוד המקצוע מוטלים על עורכי דין כללים נוקשים ומגבלות בנושא פרסום עצמי. בין היתר מטילים כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין מגבלות של גודל וצבע של פרסומות בעיתונות הכתובה, חל איסור לכלול תמונות ואיורים במודעות, וכן מוטלות מגבלות על פרסום באתרי אינטרנט, בהם מותר לעורך הדין לפרסם את תמונתו אך לא תמונות של לקוחותיו, וכן מותר לכלול קישורים לאתרים של עורכי דין אחרים או לאתרים משפטיים, אולם אסור שהפרסומת תהיה בליווי קולי או בתוספת פרסומת מסחרית אחרת.

משיחות עם נציגים בלשכת עורכי הדין עולה כי גם הפרסום בגרופון חורג מכללי הפרסומת, ובכוונתם לפעול כנגד עורכת הדין שפרסמה את המודעה.

מוועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין נמסר: "על פני הדברים, מדובר בפרסום בניגוד לכללי הפרסומת וכללי האתיקה. העניין הועבר לבדיקתה והחלטתה של ועדת האתיקה כיצד לנהוג במקרה הנדון".

עורך דין מוכר הוסיף: "זו פשוט בושה וחרפה. הייאוש של עורכי הדין חוצה גבולות. הם לא מצליחים להתפרנס. זה מבזה את עורכת הדין שפרסמה את המודעה. איך לקוחות אמורים להסתכל על עליה. יהיו לנו מעכשיו עורכי דין של קופונים? מה לקוחות יתחילו להגיע לעורכי דין עם קופון וייכנסו לייעוץ? אנחנו מסירים שיער בלייזר או מציעים ארוחות רומנטיות?".

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין כבר החליטה בעבר כי פרסום קופון לשירותים משפטיים הינו אסור, שכן הוא מהווה הפרה של איסור השידול והפרה של הוראות הפרסומת. בעקבות המקרה הנדון, שהובא לידיעתנו רק היום, פנתה ועדת האתיקה הן לאתר המפרסם והן לעורכי הדין שפרסמו בו בדרישה להסיר את הפרסום, שכן הוא כאמור עובר על כלל האתיקה".

יו"ר ועדת האתיקה בלשכה, עו"ד דרור ארד-איילון, מסר: "שירותי עריכת דין הם שירותים מיוחדים המבוססים על אמון, וכללי האתיקה אוסרים על סחר בהם כסוחרים במרכולת השוק. ההתפתחות הטכנולוגית אינה משנה את ערכי היסודות של המקצוע עליהם אמונה ועדת האתיקה, ובכוונתנו לברר את הסוגיה באופן ממצה ויסודי".