מנכ"ל וודסייד נפגש עם נתניהו; תייצא גז לאסיה?

(עדכון) - אמש נחשף ב"גלובס" כי וודסייד הגישה הצעה נדיבה לכניסה לשותפות בתגלית "לוויתן"

בהמשך לחשיפת "גלובס" מאמש, לפיה וודסייד פטרוליאום האוסטרלית הציעה להיכנס כשותפה בתגלית "לוויתן", נודע היום כי אנשי החברה לא מבזבזים זמן - ומשלחת מטעמם נפגשה היום עם סגן שר החוץ, דני איילון.

מנכ"ל וודסייד פיטר קולמן, 2 בכירים נוספים בחברה ושגרירת אוסטרליה בישראל נכחו בפגישה, בה הם הדגישו את יכולות הנזלת הגז ושינועו בצינורות. עוד נודע כי בפגישה דיברו הצדדים על יעדי יצוא אפשריים לגז הנוזלי, כאשר אנשי וודסייד העריכו כי היעד האטרקטיבי ביותר הוא אסיה, ולא אירופה, שם קיימת תחרות עזה מצד חברות אחרות.

על פי גורם מדיני, וודסייד עשו רושם מקצועי מאוד. כמו כן, דובר בפגישה בצורה כללית על הנפט, שאולי מצוי מתחת לגז (הקידוח, על פי נובל אנרג'י, עתיד להתחיל ברבעון האחרון של 2013).

עוד נודע כי על פי לוחות הזמנים המתוכננים, איילון הוא הראשון מבין שורה של בכירי ממשל איתם מתוכננות לוודסייד פגישות. בין היתר, נפגשו בכירי החברה לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו.

ככל הנראה, המטרה היא רצונה של וודסייד להאיץ את כניסתה למאגר הגז הגדול ביותר שהתגלה במים עמוקים בעשור האחרון גם במישור המדיני. מבחינת המדינה, המטרה בפגישה עם אנשי משרד החוץ ברורה: שדרוג יחסי ישראל-אוסטרליה.

נזכיר כי אתמול דווח ב"גלובס" כי הצעתה של וודסייד מגלמת שווי הגבוה בעשרות אחוזים משוויו המהוון הנקי של המאגר. ע"פ המידע, ההצעה שהגישה וודסייד מגלמת ל"לוויתן" שווי מהוון נקי של 7.5 מיליארד דולר, הגבוה בכ-50% מהשווי הנוכחי. עוד נודע כי הליך מציאת השותף האסטרטגי ל"לוויתן", הנמשך כשנה, צפוי להסתיים בשבועיים-שלושה הקרובים.

נציין כי השותפות ב"לוויתן", רציו, אבנר ודלק קידוחים, אישרו הבוקר באופן רשמי בדיווח לבורסה כי " חברת וודסייד הגישה הצעה במסגרת התהליך האסטרטגי בפרויקט 'לוויתן'".