אתר הגניאלוגיה Ancestry נמכר ב-1.6 מיליארד דולר

המכירה מהווה פרמיה של כ-40% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי ■ חברת אנססטרי.קום מפעילה אתר אינטרנט המספק למשתמשים גישה לעץ משפחתי ולשושלת משפחתית

תחום הגניאלוגיה לא נשמע סקסי במיוחד, אך נראה שבשנים האחרונות הוא הולך וצובר תאוצה עם התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט. היום (ב') נחתמה עסקת ענק בתחום, כשהאתר המוביל Ancestry.com שנסחר בנאסד"ק, נמכר ב-1.6 מיליארד דולר לקרן הפרייבט אקוויטי האירופית Permira. על פי סוכנות הידיעות בלומברג, פרמירה צפויה לשלם 32 דולר למניה, מה שמהווה פרמיה של 9.6% על מחיר המניה בתום המסחר אתמול.

במשך חודשים ארוכים ניהלה חברת Ancestry מו"מ עם גופים שונים במטרה למצוא רוכש לאתר שמאפשר לבנות אילנות יוחסין. האתר נחשב למוביל בתחום ונסחר בנאסד"ק מאז סוף 2009 ורשומים בו 2 מיליון משתמשים משלמים. על פי בלומברג, החברה חיפשה רוכש לאחר שתוכנית הטלוויזיה Who do you think you are?" " של NBC , שאירחה מפורסמים שדיברו על אילנות היוחסין שלהם וקידמה את האתר, בוטלה לאחר שלוש עונות ונוצר חשש שהדבר יפגע בצמיחת המנויים לאתר.

לפי הדוח לרבעון השני, Ancestry העריכה כי המכירות השנה יגיעו ל-480 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-1983 כמוציאה לאור של ספרים ומגזינים בתחום הגניאלוגיה ובהמשך עברה לתחום הדיגיטל והאינטרנט. מאז תחילת השנה זינקה מניית החברה ב-27%.

אחת המתחרות העיקריות של Ancestry היא חברת MyHeritage הישראלית שהוקמה ב-2003 על ידי גלעד יפת, המשמש כמנכ"ל החברה. לחברה למעלה מ-60 מיליון משתמשים רשומים, מיליארד פרופילים ומעל ל-20 מיליון אילנות יוחסין. החברה, שמציעה את שירותיה בכ-38 שפות, גייסה עד כה 24 מיליון דולר מהקרנות אינדקס ואקסל. מתחרה דומיננטית נוספת בתחום היא חברת Geni , שכמו MyHeritage ו-Ancestry , מאפשרת לבנות אילן יוחסין ומעין רשת חברתית משפחתית לעדכון פרופילים של בני משפחה. הענף, אגב, התאפיין בתקופה האחרונה ברכישות רבות ובצמצום של מספר השחקנים בשוק.