טבע: תוצאות טובות ללקווינימוד בטיפול אצל חולי קרוהן

טבע: טיפול בלקווינימוד במינון 0.5 מ"ג ליום הראה השפעה מוקדמת, עקבית ומובהקת על הפוגה קלינית ועל אחוזי התגובה לטיפול בקרב חולים במחלת קרוהן בדרגה בינונית עד חמורה

טבע ושותפתה לפיתוח תרופת לקווינימוד, אקטיב ביוטק, הודיעו היום (ב') על הצגת נתונים קליניים חיוביים משלב IIa של המחקר בתרופה, בטיפול אצל חולי קרוהן (דלקת המעי).

ממצאי המחקר בלקווינימוד, במחלת קרוהן בינונית עד חמורה, מדגימים כי טיפול בלקווינימוד במינון 0.5 מ"ג ליום הראה השפעה מוקדמת, עקבית ומובהקת על הפוגה קלינית (48.3% מהמטופלים בלקווינימוד לעומת 15.9% מהמטופלים בפלצבו) ועל אחוזי התגובה לטיפול (62.1% מהמטופלים בלקווינימוד לעומת 34.9% מהמטופלים בפלצבו), בקרב חולים במחלת קרוהן בדרגה בינונית עד חמורה.

"תכנית הפיתוח שלנו ללקווינימוד מדגימה את ההשפעות האימונו-מודולטוריות (מווסת מערכת החיסון) של תכשיר אוראלי זה אשר עשויות לבוא לידי ביטוי במגוון מחלות אוטואימוניות. הנתונים המוצגים השבוע בכנס האירופאי מצביעים על הפוגה קלינית במחלת הקרוהן כבר מהשבוע הראשון של הטיפול", אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא חטיבת המחקר והפיתוח הגלובלית והמדען הראשי של טבע. "נתונים אלה מספקים רציונל אמיתי לאפשרות של מחקר עתידי נוסף עם לקווינימוד למחלת קרוהן".